Food, WeightWatchers

Weight Watchers: Een telvrije dag? Wat kan ik dan eten?

groenteTijdens Weight Watchers kun je kiezen uit twee verschillende methodes. De methode van punten tellen is het meest bekend. Alle producten hebben een puntenaantal toegewezen gekregen en een ieder persoon heeft een eigen dagtotaal. Deze is gebaseerd op je leeftijd, lengte, gewicht en geslacht. Alles wat je eet, schrijf je op of houd je bij in de app. Je mag dus eten wat je wilt tot je punten op zijn. Wel is het zo, dat je je aan verschillende FitFormules moet houden, zoals genoeg vocht, vet, groente, fruit en zuivel binnen krijgen. Maar waar ik het vandaag over ga hebben is de telvrije methode. Dit is een methode die ik nog niet vaak gedaan heb, maar wel goede resultaten boekt.

Met de telvrije methode mag je alles wat een groen logo heeft, onbeperkt eten. Je hoeft dus niet te tellen, vandaar de naam “telvrij”. In het boekje of op de app kun je je dagboek instellen op telvrij, dan komen alle producten met een groen logo tevoorschijn. Er zijn redelijk wat producten met een groen logo, maar niet heel veel. Tijdens de telvrije dagen heb ik wel meer het idee dat ik aan het lijnen ben, maar het resultaat is voor beide versies hetzelfde. Ik ben even gaan zitten en heb wat voorbeelden van dagmenu’s gemaakt. Het avondeten kan met verschillende dingen, zo heb ik een menu gemaakt met aardappelen, rijst en pasta.

Dag idee 1

telvrij1

Dag idee 2

telvrij2

Dag idee 3

telvrij3
Het is wel belangrijk dat wat je tijdens de telvrije dagen eet, wel blijft opschrijven. Dit doe je zodat je inzicht blijft houden wat je binnen krijgt.

Ik vind het tellen en het telvrije wel een verschil qua moeilijkheid voor mij. Ik ben nu al meer dan 20 weken bezig met bijna alleen maar dagen waarin ik ProPoints tel. Ik kan eten wat ik lekker vind, groen logo of niet. Ik eet brood, sausjes etc. Toch lijkt het me een uitdaging om één week lang een telvrije week te doen. Gewoon om te kijken en in te zien wat de goede verantwoorde dingen zijn, en welke producten goed verzadigen. Als ik een telvrije week gedaan heb – die ik waarschijnlijk in het nieuwe jaar ga doen – maak ik er een verslagje van met foto’s en ideeën.

Voor degene die Weight Watchers doen, doen jullie wel eens telvrije dagen? En wat zijn jullie tips daarvoor?

LiefsBibian

Vorige blog Volgende blog

Ook leuk om te lezen!

6 reacties

  • Reageer Patricia 29 december 2013 om 08:28

    Heel soms doe ik een telvrije zondag. Zondag is bij ons vaak de slechtste dag qua eten. Als ik dan ook nog uit eten ben geweest de dag ervoor en niet echt op de pp heb gelet voelt dit voor mij wel goed beetje balansen. Avondeten vind ik geen probleem ontbijt ook niet echt. Lunch wel ben geen fan van roggebrood of het telvrije brood en dan mis ik wel wat lekker brood of een cracker. Ik eet deze niet hoewel die gerust van je weekextra mag nemen nee wil echt telvrij. Voor de lunch is het dan meestal een omelet hartig met wat roerbakgroenten of kipfilet er door heen of een lekkere zoete schuimomelet met zoetstof en fruit.

    Succes als je je telvrije week gaat doen ! Ben benieuwd wat je ervan vind.

    Liefs Patricia

    • Reageer Bibian Sloot 29 december 2013 om 16:19

      Oh die schuimomelet is een goed idee!

  • Reageer Claudia 29 december 2013 om 12:33

    Nog geen telvrije dag gedaan.. Wel gekeken naar wat de mogelijkheden dan zijn maar het is echt veel beperkter vind ik. Maar misschien toch goed om een keer te proberen, alleen dan zou ik wel vantevoren alvast een “menu” maken zodat ik niet ter plekke moet nadenken wat ik ga eten/ of het er wel is etc.

    • Reageer Bibian Sloot 29 december 2013 om 16:20

      Jaa, ik vind ook dat je wat beperkter bent, toch wil ik het een week gaan proberen. Ja van te voren plannen is zo handig. Ik doe dat nu ook, gewoon voor de hele week. Ook handig voor de boodschappen haha

  • Reageer Jacqueline 25 februari 2014 om 11:03

    Wat leuk om over jullie strijd te lezen. 2.5 jaar geleden heb ik ook ww gedaan. Helaas heb ik het lidmaatschap voor het leven niet gered. Van tijd tot tijd volg ik op eigen houtje het ww dieet. Zo blijft het oké. Wat mij verbaast is dat jullie het hebben over brood met groen logo. Ik ben benieuwd wat dat voor brood is. Het roggebrood is oké maar op een gegeven moment ….ik ben benieuwd naar de reactie. Succes met stabiliseren!

    • Reageer Manon 25 februari 2014 om 11:32

      Hoi Jacqueline! Er zijn meerdere broden die “groen” zijn. Het makkelijkst verkrijgen brood is het zoutloze (of zoutarme) brood van de Aldi. Vroeger heette dat Batavenbrood. Succes!

    Laat een reactie achter

    CommentLuv badge