Lifestyle, WeightWatchers

Afvallen is leuk! Tips tegen Dips

tipstegendips3

Afvallen duurt nooit een week. Als je begint met afvallen weet je dat het er niet zomaar af is en dat je zeker een lange tijd bezig bent. Ook als je klaar bent, blijf je er mee bezig. Maar hoe houd je het nou langer leuk, en wat doe je tegen die dip waar je niet om heen kan? Vandaag geven we je een aantal tips, zodat je weer opnieuw een boost krijgt om er weer voor te gaan!

♥ Begin met jezelf op te meten. Je buik, taille, bovenbenen, heupen en armen. Je zult op een gegeven moment zien dat er ook centimeters van je lichaam af gaan. Ben je een week niet afgevallen op de weegschaal? Dan kan het maar zo zijn dat je wel in centimeters bent geslonken. Dit heeft ons goed geholpen, af en toe even meten. Want meten is weten!

tipstegendipscollage

♥ Iedereen zit wel eens in een dieet dip. Je bent klaar met al dat gezonde eten en hebt alleen maar zin in lekkere dingen. Om maar niet te spreken van het punten tellen van je eten. Laat jezelf een keer gaan, als je jezelf een keer wat gunt dan zal je zien dat je de dag er na weer helemaal klaar bent om verder te gaan om je streefgewicht te behalen. Doe alsjeblieft niet aan van die rare balansdagen! Heb je jezelf een dag laten gaan met lekkere dingen? Ga de volgende dag dan niet op fruit leven, je lichaam weet totaal niet meer wat hij ermee aan moet en heeft meer nodig dan alleen fruit en kippenbouillon.
Als je je gezonde eetgewoontes gewoon gelijk weer oppakt en genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt, is dat veel beter voor je lichaam. Tijdens kerst en oud & nieuw hebben wij ons ook laten gaan, maar daarna geen balans dag gehouden maar ons gewoon gehouden aan ons dagtotaal. En zoals je al gelezen hebt, is dat goed gegaan en zijn we gewoon afgevallen/gelijk gebleven!

♥ Wij gaan ook wel eens msamen boodschappen doen, en dan zal je wel denken: waarom? We gaan samen op zoek naar nieuwe producten met een lage ProPoints waarde. We lopen de schappen af en alles wat ons lekker lijkt noteren we in de calculator (als je het Weight Watchers programma volgt krijg je een app waar je de calculator kan gebruiken om van alle producten de ProPoints waarde uit te rekenen). Met nieuwe producten kan je weer nieuwe gerechten maken, en ook dat helpt weer bij gevarieerd eten, wat o zo belangrijk is.

♥ Wat wij vaak doen is nieuwe receptjes verzinnen. Eerst uren op het internet struinen en als je dan een gerecht hebt gevonden wat je lekker lijkt, deze omtoveren tot een waar Weight Watchers recept. Dit doen we vooral om afwisseling te behouden. Als je veel hetzelfde eet, ben je er op gegeven moment helemaal klaar mee. Je hebt dan sneller de neiging om de fout in te gaan. Bedenk dus regelmatig nieuwe recepten, en houd je eetpatroon gevarieerd.

tipstegendips4

♥ Ga sporten! Je zult misschien denken: sporten is niet voor mij weggelegd. Dat was het voor ons ook niet. Maar we hebben er zoveel lol in gekregen dat we het nu langzaamaan leuk beginnen te vinden. Je hebt vorige week ons verhaal hierover kunnen lezen.
Schaf een mooi setje sportkleren aan waar je je fijn in voelt en ga naar de sportschool. Je voelt je sneller fit, en die weegschaal doet ineens ook heel aardig!

♥ En als je het echt even helemaal niet meer ziet zitten, stop dan voor een week en spreek met jezelf een dag af dat je er weer 100% tegen aan gaat. Dat is beter dan wekenlang aanmodderen omdat je het even niet meer ziet zitten.

Hebben jullie nog tips om het leuk te houden?

LiefsBenM

Vorige blog Volgende blog

Ook leuk om te lezen!

21 reacties

  • Reageer Dita 9 januari 2014 om 07:16

    Handige tips!

    • Reageer Bibian Sloot 9 januari 2014 om 08:33

      Dankjewel

  • Reageer Floor 9 januari 2014 om 07:45

    Zo leuk en motiverend om ook jullie verhaal te lezen! Je merkt toch dat het makkelijker gaat als je er niet helemaal alleen voor staat.

    • Reageer Bibian Sloot 9 januari 2014 om 08:33

      Ja dat vinden wij ook. Samen sta je echt sterker!

  • Reageer Patricia 9 januari 2014 om 08:41

    Goede tips ! Ik doe ze ook balansdag is hier nu gewoon af en toe een telvrije dag helpt goed en je krijgt gewoon binnen wat je nodig hebt. Meten heb ik jammer genoeg pas 2 maanden later gedaan.

    Een paar tips van mij. Wat ook motiveert en goede “before” foto’s maken zodat je zelf ook echt de resultaten goed kan zien en dan niet in wijde kleding maar gewoon boxershort en bh ( ook niet gedaan nu spijt van ). En je resultaten delen natuurlijk ! Jullie doen het hier en op IG ik op IG en WW site je krijgt steun en cheer van mede ww’ers die snappen als je het ff niet meer ziet zitten of als je blij bent als je wwchips bij de action hebt gevonden 🙂 x

    • Reageer Manon 9 januari 2014 om 14:23

      Jaaa een voor-na foto is inderdaad heel handig. Ik zag laatst vakantiefoto’s van mezelf, toen ik op mijn zwaarst was. Pfoe!

  • Reageer Nicky 9 januari 2014 om 11:33

    Wat een motiverend artikel, handig tips ook.

    • Reageer Manon 9 januari 2014 om 14:23

      Dankjewel :)!

  • Reageer Joyce 9 januari 2014 om 11:53

    Handige tips! 🙂

    • Reageer Manon 9 januari 2014 om 14:22

      Bedankt 🙂

  • Reageer Janneke 9 januari 2014 om 12:21

    leuk artikel weer, ik blog zelf ook onder andere over afvallen dus lees het met plezier! Vooral jullie katje op de foto 😉 heb zelf ook een superzoete poes en die staat vaak ook toevallig op de foto 😉 succes! Janneke

    • Reageer Manon 9 januari 2014 om 14:22

      Dankjewel!

  • Reageer Chantal 9 januari 2014 om 15:26

    Super leuk om te lezen! Ook de tips van de andere hierboven!
    Wat voor mij goed werkt..Gun jezelf elke dag wat lekker binnen je punten budget. Dus stukje kaas/koekje/chocolade/chips ofzo. Zo blijft je drang naar deze lekkere dingen onder controle!

    Misschien ook een keer leuk om een artikel te maken met product tips..soms kom je iets tegen wat verbazend lekker is voor maar weinig punten. Als ook daar iedereen zijn tips onder zet helpen we elkaar weer een beetje!

    Kan wel zeggen dat jullie blog in mijn top 5 van *goedemorgen ff alles checken* lijstje behoord!! Goed bezig!

    • Reageer Bibian Sloot 9 januari 2014 om 16:05

      Super leuk om te horen! Wij eten ook elke dag voor 2 of 3 punten ’s avonds wat lekkers. Dat is denk ik ook wel een goede tip tegen dips, dankjewel!

  • Reageer Betty 9 januari 2014 om 15:32

    Prima tips! Daarmee moet het wel lukken om het vol te houden!

    En tip die ik nog heb: Bedenk voor jezelf een datum waarop je een bepaald doel wilt bereiken. Bedenk je hoe je je op die dag zal voelen, als je dat doel hebt bereikt. Bv: Over 3 maanden wil ik 5 kilo zijn afgevallen. En visualiseer dan dat er -5 kg op je weegschaal staat. Zo’n moment visualiseren met die (haalbare!!!) datum erbij, kan helpen om jezelf ervan te weerhouden een patatje te bestellen als je ook voor een boterham kan gaan 😉

    Succes in ieder geval, meiden!

    • Reageer Bibian Sloot 9 januari 2014 om 16:06

      Dat is zeker een goede tip! Dankje

  • Reageer Dionne 12 januari 2014 om 12:01

    Wat een leuke tips!

    • Reageer Manon 12 januari 2014 om 12:25

      Dankjewel!

  • Reageer Rachel Kromdijk 14 januari 2014 om 15:02

    wauw wat een leuke post en wat een handige tips meis!
    liefs x

  • Reageer Cindy 2 mei 2014 om 11:55

    *drukt op printer* Ja! Deze tips heb ik expres uitgeprint zodat ik ze kan lezen op momenten dat ik het even nodig heb. Dank u dames!
    Cindy onlangs geplaatst…Blueberry Body Butter van TBSMy Profile

    • Reageer Manon 2 mei 2014 om 12:01

      Hahaha goed bezig Cindy!

    Laat een reactie achter

    CommentLuv badge