Food, Lifestyle, Persoonlijk, WeightWatchers

Eetdagboek Manon #2

eetdagboekOmdat we veel leuke reacties hadden gekregen op onze eerste eetdagboeken, besloten we om ieder weer een weekje bij te houden wat we aten.
We zijn nog steeds actief aan het WeightWatcheren en hier stellen we onze ‘dagmenu’s’ dan ook op af. Ik mag 26 ProPoints per dag, plus mijn 49 extra weekextra’s (die ik nauwelijks gebruik).

eetdagboek1
Maandag 20 januari
Ontbijt: Een smoothie van banaan, mango, kwark en vanille-extract en een glas water.
Lunch: Twee bruine boterhammen met cashewpindakaas, een mandarijntje (die niet lekker was) en een glas water.
Avondeten: We aten lekker pannenkoeken! Ik nam er twee met appel en een beetje stroop.
Tussendoor: Rond een uur of vier, toen ik net van het sporten terugkwam, voelde ik me een beetje flauw dus nam ik een opkikkertje. En ’s avonds nam ik nog een bakje chips, wel netjes afgewogen, zoals dat hoort bij WeightWatchers;). En ook nog een blikje cola light.
Oja, tussendoor drink ik veel meer water/thee maar die ga ik niet steeds op de foto zetten!

eetdagboek2
Dinsdag 21 januari
Ontbijt: Ik ontbijt met mijn favoriete ontbijtje van tegenwoordig. Griekse yoghurt met wat honing en cruesli chocolade, yum!
Lunch: Standaard lunch voor mij: 3 crackers met filet americain mager. Ik at er ook nog een mandarijntje bij en ik dronk een grote kop thee.
Avondeten: Oeps, gister na de pannenkoeken vandaag weer niet zo heel gezond. Maar ik had zo geen zin om te koken dus deed ik frietjes en een frikandel in de AirFryer, dus er kwam geen frituurvet aan te pas (en paste prima in mijn dagmenu van WeightWatchers!).
Tussendoor: ’s Avonds na het sporten had ik niet zo veel heel honger/trek, dus ik nam een kleine reep en een blikje cola light, gewoon voor de lekker.

eetdagboek3
Woensdag 22 januari

Ontbijt: Weer hetzelfde ontbijt als gisteren. Qua ontbijt ben ik altijd een paar weken fan van een bepaald iets en dan zoek ik weer wat nieuws.
Lunch: Niet heel verrassend, maar ik nam weer drie crackers met filet americain.
Avondeten: Zoals elke woensdag, voor het wegen bij de cursus, att ik 2 bruine pistoletjes met filet inclusief uitjes. En nee ik word niet gek van filet, ik hou ervan!
Tussendoor: Mijn zusje had groene thee met kokos ontdekt, ik kocht ‘m ook en ik vind hem lekker! ’s Avonds nam ik een zakje WW chips.

eetdagboek4
Donderdag 23 januari

Ontbijt: SAAAAAI, wel heel lekker! Ik kreeg het vanmorgen trouwens niet op, het is echt een heeeeel vullend ontbijtje.
Lunch: Omdat ik vanmorgen veel Griekse yoghurt had laten staan nam ik vier crackers in plaats van drie.
Avondeten: Ik at lekker nasi goreng, mmm, lekker!
Tussendoor: Na het sporten van vanmorgen had ik trek, ik nam dus een banaan. ’s Avonds bij Wie is de Mol nam ik voor vier punten chips.

eetdagboek6
Vrijdag 24 januari
Ontbijt:
Een bakje magere Franse kwark met Special K pure chocolade en een grote kan thee.
Lunch: Een van mijn favoriete lunches: een tosti met ham, sambal, kaas en uitjes, heerlijk!
Avondeten: Lekkere aardappelballetjes uit de Airfryer, drie vissticks en wat sugar snaps gebakken in uitjes en wat Aromat eroverheen.
Tussendoor: ’s Middags kakte ik een beetje in, ik nam dus (heel fout) een blikje cola en een lekker zakje WW chips ’s avonds.

eetdagboek5
Zaterdag 25 januari
Ontbijt: Ik begon zaterdag met een smoothie en een volkoren beschuit met een half plakje 30+ kaas.
Lunch: Een goed gevulde omelet met spinazie, uien, knoflook, quinoa, ham en verse kruiden.
Avondeten: Ik maakte zelfgemaakte courgettesoep en een homemade burger met een klein beetje ketchup. Als toetje nam ik een klein bakje Griekse yoghurt met een halve appel erdoorheen plus wat kaneel.
Tussendoor: Rond 4 uur nam ik een mandarijntje en ’s avonds tijdens een film een handje pinda’s en een blokje 86% pure chocolade (YUM!).

eetdagboek7

Zondag 26 januari
Ontbijt: Mijn eerste “groene” smoothie. Ik ben er altijd “bang” voor dus ik begon klein. Ik maakte een smoothie van kwark, banaan, aardbeien, bramen en een klein plukje spinazie. Ik proefde er niks van dus dit kan ik wel blijven doen om toch een iniminibeetje groente binnen te krijgen alvast!
Lunch: Ik maakte zelf tomatensoep en guacemole en at dit goddelijke goedje met twee bruine boterhammen.
Avondeten: De omelet die ik gisteren at was ZOveel, dat ik besloot om hem als avondeten te maken. Ik kreeg ‘m alsnog niet op maar het was heerlijk! Als toetje nam ik een klein schaaltje met kwark en een verse mango.
Tussendoor: Weer een sappig mandarijntje, na het eten nam ik een Chai Tea Latte van Dolce Gusto en ’s avonds tijdens Boer zoekt vrouw weer wat pinda’s en een blokje chocolade.

Mijn week in eten! Ik vind het leuk om terug te zien wat ik allemaal gegeten heb. Ik zie wel dat ik best wat meer kan variëren in lunch en ontbijtjes haha! Ik denk dat ik de groene smoothie steeds verder uit ga breiden, supergezond en vullend en zo krijg ik al een deel van mijn groente binnen op die dag.

LiefsManon

Vorige blog Volgende blog

Ook leuk om te lezen!

14 reacties

  • Reageer Bertine 28 januari 2014 om 16:34

    ziet er allemaal lekker uit! ik dieet heel simpel, gewoon veel fruit en groente in plaats van lekkers!

    • Reageer Manon 28 januari 2014 om 16:48

      Jaa, als je dat kunt moet je dat zeker doen! Ik hou dat niet vol: geen lekkers. En als ik mijn streefgewicht heb bereikt wil ik ook gewoon lekkere dingen kunnen eten en dan is de omschakeling: dieet en “normaal” eten zo groot.

  • Reageer anouk 28 januari 2014 om 17:46

    leuk om te zien wat je zoal eet, vind het moeilijk om een voorstelling te maken bij ww, dit helpt! geloof dat ik stiekem gezonder eet dan ik dacht. ik ben nogal een vitaminejunkie, wat doen groente (bij je avondeten) en fruit als tussendoortje met je punten?

    • Reageer Manon 28 januari 2014 om 17:53

      Bijna alle groente en fruit zijn 0 punten! Behalve avocado’s, erwten en dat soort zetmeelrijke groente zijn punten… Dus dat kun je “onbeperkt” eten. Niet 10 appels op een dag want dan krijg je weer zoveel suikers binnen. Maar gewoon normaal.

  • Reageer Chantal 28 januari 2014 om 19:03

    Leuk om te zien!

    Zie inderdaad dat je niet echt een groente eter bent haha :p

    Is dit elke dag 26 pp? Lijkt soms best weinig namelijk

    • Reageer Manon 28 januari 2014 om 21:07

      Haha nee groen is niet zo aan mij besteed, ik probeer het echt vaak maar nee, krijg het niet weg. En ja, elke dag 26 punten! Nooit minder, vaak iets meer haha.

  • Reageer Claudia 28 januari 2014 om 19:52

    Leuk om eens van iemand anders hun WW dag te zien qua eten haha 😉 geloof dat ik best wat meer mag “snoepen” nu hou ik vaak punten over wat eigenlijk niet goed is maar ben altijd een beetje huiverig om die punten dan aan bv chips of nootjes ofz op te maken

    • Reageer Manon 28 januari 2014 om 21:08

      Ja joh, gewoon snoepen! Straks als je klaar bent ga je ook weer (met mate) snoepen, dan kan je lichaam dat maar beter gewend zijn denk ik zo… Dan straks weer ineens een “klap” van lekkere dingetjes.

  • Reageer Dita 28 januari 2014 om 20:13

    Zo leuk om dit te zien!

    • Reageer Manon 28 januari 2014 om 21:08

      Dankje:D

  • Reageer Sara 29 januari 2014 om 18:37

    Heel leuk om te zien, ik probeer ook gezond te eten en wil het liefst wat afvallen. Weinig groente en fruit, maar dat zeg je zelf ookal. Het helpt mij altijd om bijvoorbeed gewassen druiven en in reepjes gesneden paprika te hebben liggen. Is dan makkelijker voor het grijpen dan chips!

    • Reageer Manon 29 januari 2014 om 20:04

      Jaa, ik hou ook van die “makkelijke” dingen. In de zomer vind ik het makkelijker met aardbeien, frambozen etc. Nu moet je zoveel moeite doen om een appel of mandarijn te schillen.

  • Reageer Jessica 31 januari 2014 om 13:21

    Leuke eetdagboek!

    • Reageer Manon 31 januari 2014 om 13:33

      Thanks!

    Laat een reactie achter

    CommentLuv badge