Food, Lifestyle, Persoonlijk, WeightWatchers

Even wat anders

evenwatandersZoals jullie in afgelopen maandag in mijn kijkje in het leven en gisteren in mijn eetdagboek konden zien, heb ik even wat anders gedaan.
Afgelopen vrijdag ging ik ’s morgens op de weegschaal staan, en ik zag wéér hetzelfde getal als wat ik al 2 weken zie staan. De moed zakte me een beetje in de schoenen en ik was best een beetje van slag moet ik eerlijk zeggen. Ik doe zó hard mijn best: ik eet binnen mijn punten, ik eet nooit mijn weekextra en mijn verdiende activepoints op, ik drink best wel voldoende, ik sport 3 a 4 keer in de week en ik doe gewoon wat WeightWatchers wilt dat je doet. Zelfs nog meer, want van WeightWatchers hoef je niet intensief te sporten, een kleine wandeling is al voldoende en ik doe wel meer dan dat. En zoals je op het bovenstaande plaatje kunt zien, ziet mijn “stijgende” lijn er niet goed uit!

Ik had mijn hart al even gelucht bij Bibian en ’s morgens kwam mijn zusje wat ophalen bij mij thuis. Ik zat wat met haar te kletsen over m’n gewicht en toen kwam ze met het idee om het gewoon even helemaal anders te doen. In het verleden hebben we vaak ons lichaam even een boost gegeven door het ook even anders te doen. Ik at dan een avondje gewoon lekker een pizza of ging friet halen. Een ongezonde boost, dat wel, maar daarna ging het weer even lekker met afvallen. Dit keer besloot ik, samen met Bibian en Lizanne, om het even anders te doen. Ik heb zaterdag, zondag en maandag koolhydraatarm (niet koolhydraatVRIJ) gegeten en een poging gedaan om aan mijn groente en fruit te komen want dat is iets wat bij mij niet lukt. Ook heb ik geprobeerd om veel eiwitten te eten, wat goed moet zijn voor iemand die sport.

evenwatanders4

Toen mijn zusje wegging, ging ik meteen puzzelen en ideetjes bedenken. Ik ging een nieuw dagmenu maken voor drie dagen. Even geen WeightWatchers! Toch kon ik het niet laten om mijn puntenaantal te berekenen voor elke dag en het bleek dat ik rond de 26 ProPoints zat, dat is dus wel fijn voor mijn gevoel!
Ik heb mijn lijf de afgelopen drie dagen dus anders gevoed, weinig koolhydraten gegeten, veel eiwitten genomen, wat “puurdere” producten gegeten (kom niet aan met clean food, want ik heb daar een hekel aan, aan die “trend” haha) en even het punten tellen losgelaten. En het resultaat? Ik ben in die drie dagen 1,4 kilo afgevallen! Mijn mond viel open toen ik dinsdagochtend op de weegschaal ging staan. Nou mijn “boost” is dus een succesje geweest. Trouwens: ik heb dus NIET gecrasht. Ik vond het belangrijk dat ik wel aan mijn 26 punten zou komen, anders zou ik mezelf ondervoeden en dat heeft geen nut. Ik heb voor gezonde producten gekozen met een goed verzadigheidsgevoel. Ik heb de afgelopen dagen ook geen honger gehad!

evenwatanders2

Mijn ervaring is dat het heel goed vol te houden was, ik als koolhydraatfan, heb het die drie dagen prima gedaan. Ik weet dat mijn eetkeuzes niet altijd de gezondste keuzes zijn en dat ik snel de groente weglaat in mijn menu’s maar ik heb wel “geleerd” deze drie dagen dat groente heus niet zo erg is, als ik het maar verwerk in dingen. Bibian was ook helemaal versteld van het resultaat dat zij het van de week ook gaat proberen! Ik ben happy, kom maar op met die weegschaal vanavond bij de cursus!

LiefsManon

Vorige blog Volgende blog

Ook leuk om te lezen!

17 reacties

  • Reageer Chantal 29 januari 2014 om 07:48

    Hier ga ik vanniddag even goed voor zitten!
    Misschien ook maar eens doen. Eerst de weegschaal maar eens afwachten zondag.. (normaal weeg ik maandag maar ga zondag brunchen dus lijkt me wat veiliger zondag te wegen).
    Lijkt me wel lastig om aan de 26 punten te komen .

    • Reageer Manon 29 januari 2014 om 09:10

      Ja! Je zit zo aan 26 punten, als je al 3 eieren eet in een omelet zijn dat al 7 punten. Succes!

  • Reageer Lizanne 29 januari 2014 om 08:54

    Goed van je, van WeightWatchers hoef je volgens de fitformules ook geen koolhydraten te eten, dus je hebt het prima gedaan! trots op je zussie (nu ik nog :))

    • Reageer Manon 29 januari 2014 om 09:10

      Ja, ik kwam wel elke dag aan mijn fitformules dus dat was ook wel een goede boost denk ik!

  • Reageer Maai 29 januari 2014 om 10:09

    Goed gedaan meid, kom op, doorzetten!

    • Reageer Manon 29 januari 2014 om 10:14

      Dankjewel! Jaaa nu ben ik er echt bijna en gaat het me 100% zeker lukken 😀

  • Reageer Claudia -Mango&Monaco 29 januari 2014 om 15:16

    Knap hoor!! Misschien niet iets voor “altijd” zo koolhydraatarm, maar soms kan het net even een verschil maken. Bij een meisje die ik op Instagram volg die ook WW doet, die had ook 3 weken hetzelfde getal. Zij ging het Wendieplan ofzo proberen. Dan móet je juist je weekextra enzo gebruiken geloof ik, en daarna vloog het er weer af bij haar. Dus soms zit het ‘m net in even de verandering voor je lijf denk ik. Je streefgewicht gaat je sowieso lukken!:)

    • Reageer Manon 29 januari 2014 om 15:51

      Oh dat is ook nog wel iets om te gaan bekijken, thanks!

    • Reageer Chantal 29 januari 2014 om 15:55

      Ja dat wendie plan zie ik ook wel zitten om de stofwisseling weer op gang te krijgen!
      Maar eens even in verdiepen!

  • Reageer Rachel Kromdijk 29 januari 2014 om 15:40

    respect hoor meis! succes! liefs x

    • Reageer Manon 29 januari 2014 om 15:52

      Dankjewel Rachel, lief!

  • Reageer Jessica 31 januari 2014 om 13:27

    Knap hoor! Succes met afvallen!

    • Reageer Manon 31 januari 2014 om 13:33

      Bedankt, ik ben er biiiiijna!

  • Reageer Laura 1 februari 2014 om 18:59

    Wat fijn, heel veel succes verder nog! You can do it 😀

    • Reageer Manon 1 februari 2014 om 19:51

      Dankjewel :D!

  • Reageer Milou 2 februari 2014 om 12:39

    Wow, super goed joh! Dat is echt een gigantisch goed resultaat in drie dagen. Ik ben sinds januari ook koolhydraat arm aan het eten (een test) maar kwam toch snel in de verleiding door in het weekend wijntjes te drinken en ik had zelf een feestje waarbij de nodige hapjes naar binnen gingen. Toch ben ik in januari 3 kg afgevallen. In februari wil ik het voor het ‘echie’ doen. Dus alleen maar gezond eten en echt geen hapjes/wijntjes meer. Ik ben benieuwd! Oh ja, en daarbij ga ik vanaf deze maand ook 3x in de week sporten. 🙂

    • Reageer Manon 2 februari 2014 om 12:47

      Dankje! Knap hoor, als je het een hele maand volhoudt, ik red dat echt niet: geen brood, pasta en lekkere dingen. Succes!

    Laat een reactie achter

    CommentLuv badge