Food, WeightWatchers

Onze Weight Watchers favorieten

wwfavorietenWij zijn nu al 26 weken bezig met Weight Watchers. In deze tijd hebben we zo onze favoriete producten gekregen. Vandaag delen wij onze favo-producten, van de Weight Watchers cursus maar ook spullen die je gewoon in de supermarkt kunt vinden! Ook laten wij een heel simpel “gerecht” zien dat sowieso wel één keer per week bij een van ons op het menu staat.
Dit artikel is niet gesponsord ofzo door WeightWatchers hoor!

wwfavo1

Als eerste onze geliefde kwark: de magere Franse kwark van de Albert Heijn. Met deze kwark kun je de lekkerste, magere, ontbijtjes maken. Wij gebruiken vaak 1 (110 gram) of 2 (185 gram) punten kwark voor een smoothie met een banaan en diepvriesfruit (tevens een favoriet: diepvriesfruit van Albert Heijn!). Ook is het heerlijk om een schaaltje kwark te nemen, te mengen met 5 gram honing (0 punten!) en een handje gemende noten (14 gram voor 2 punten).

wwfavo5

Dan de volkoren knackebröd crackers van Bolletje. Deze crackers eten we eigenlijk al vanaf het begin vaak als lunch. Ze zijn lekker knapperig en vullen erg goed! Drie crackers zijn 4 punten waard.

wwfavo2

Het allerliefst beleggen wij onze lunchcrackers met filet americain, en dan de magere variant (van Albert Heijn). Heerlijk met wat zout en versgemalen peper! Voor drie crackers gebruik ik 50 gram, wat neerkomt op 2 punten filet americain.

wwfavo3

Misschien een stom item, maar dit is echt een vondst! Van de Remia ketchup mag je 60 ml voor maar 1 punt, en we zullen je vertellen: dat is best veel, wij kunnen er ieder geval royaal onze aardappeltjes in dippen. Even ter vergelijking, 60 ml Heinz ketchup is 2 punten!

wwfavo7

Dan deze soep van WeightWatchers. Deze blikken komen niet van de cursus, maar gewoon uit de supermarkt in Duitsland. Een heel blik is maar 3 punten en het is een goede, stevige soep. Wij eten dit vaak als we ’s middags hebben geluncht in de stad en we willen ’s avonds niet over onze punten heenkomen.

Dan zijn we aanbeland bij onze favoriete snackjes. Wij kunnen gewoon niet niet snacken. Vooral ’s avonds op de bank knaagt het om wat lekkers te nemen. En dat kan gewoon! We houden altijd twee punten over om ’s avonds iets van een reep of wat chips te nemen.

wwfavo4

Deze repen komen van de cursus af. Het zijn lekkere chocoladereepjes met van alles erin of erop. Noga, crunchies, nootjes of stukjes chocola. Hemels en dat voor maar 2 punten! Oké, een echte Snickers of Mars is natuurlijk veel lekkerder, maar dit komt prima in de buurt voor een “gezonde” snack, ze zitten namelijk vol vezels!

wwfavo8

Dan de chipjes van de cursus. We zijn meer fan van de chips dan van de repen. Ze hebben verschillende smaken, onze favoriet is de sour cream & onion, wij zeggen altijd dat deze dichtbij de cheese onion van Lay’s komt!

wwfavo6

Weight Watchers producten zijn best wel prijzig. Daarom gingen wij op zoek naar alternatieven in de supermarkt. Bibian was een keer druk aan het calculeren in de Albert Heijn en kocht deze twee zakken chips. De Pops van Lays, en de Luchtig Krokante chips van het Albert Heijn merk. De Pops is 3 punten voor 29 gram en de Luchtige Krokante chips is 3 punten voor 26 gram. (Even ter vergelijking, in een zakje WW-chips zit rond de 22 gram voor 2 punten, dus deze supermarktchips is dan best oké!)

wwfavo

Dan hebben we nog een guilty pleasure, iets wat zo niet goed voor je is, maar wel zo lekker! Namelijk de blikjes cola van de BASIC-lijn van Albert Heijn. Super makkelijk en vooral ook heel lekker in de combinatie met een zakje chips op de bank! We kunnen allemaal wel doen alsof we clean eten, en zo puur mogelijk willen eten, maar zo zijn wij niet. We houden van lekker, makkelijk en simpel!

Schermafbeelding 2014-01-13 om 17.47.43Last but not least nog een simpel maar lekker avond-eet-idee voor jullie! Een broodje hamburger met aardappeltjes voor 12 punten.
Bak in de oven 100 gram aardappelwedges (Albert Heijn – diepvries – 4 punten).
Bak een hamburger van Mora (diepvries – 3 punten) in een gril/oven/pan. Snijd een BlueBandbolletje (3 punten) open en beleg met gesneden uien, tomaten, sla, alles wat je lekker vindt zolang het maar 0 punten heeft. Als de hamburger bijna klaar is, leg een half plakje cheddarcheese (1 punt) op de burger en laat het even smelten. Leg je cheeseburger op je bolletje, schep je wedges ernaast, neem 60 ml Remia ketchup (1 punt) en EET SMAKELIJK!

LiefsBenM

Vorige blog Volgende blog

Ook leuk om te lezen!

21 reacties

  • Reageer Ilse 22 januari 2014 om 09:56

    Dank je voor de tips!

    • Reageer Manon 22 januari 2014 om 12:34

      Graag gedaan, en tot vanavond!

  • Reageer Chantal 22 januari 2014 om 10:22

    Super, die kwark is ook mijn favo!
    En cracottes, 2 voor maar 1pp
    Brunch smeersel voor op brood 20gr 1pp (duitsland)
    Zelf gemaakte appelmoes!!! 0pp
    Kipfilet 3 plakjes voor 1pp heerlijk met een augurkje
    Snack a jack caramel 1pp

    Dat zijn toch wel mijn toppertjes!

    • Reageer Manon 22 januari 2014 om 12:34

      Ook goede tips! Cracottes zijn wel lekker vinden wij, maar na 10 cracottes zitten we nog niet vol hahaha, dan nemen wij liever die crackers van Bolletje, daar zit je na 3 stuks wel vol van!

      • Reageer Chantal 22 januari 2014 om 13:29

        Ze vullen inderdaad niet heel erg ik eet ze daarom ook nooit als maaltijd maar gewoon tussendoor. Of op zaterdag en zondag als ik luxe wil ontbijten!

  • Reageer Sylvia 22 januari 2014 om 10:34

    Handig artikel, lijkt me in het begin best lastig om uit te zoeken hoeveel punten overal in zitten.

    • Reageer Manon 22 januari 2014 om 12:33

      Ja in het begin ben je wel even bezig met het opzoeken, maar het boodschappenboekje van WW is heel handig! (Bijna) alle merken en huismerken staan erin dus het is opzich ook wel leuk!

  • Reageer Dita 22 januari 2014 om 14:13

    Lekker! Fijn dat dit zulke fijne producten zijn

  • Reageer Marloes 22 januari 2014 om 16:18

    Hmmm.. Lekker!!!!
    Ik volg Manon al een tijdje op instgram. Daar zag ik wel eens tosti’s voorbij komen met rode ui. Wat doen jullie daar precies op?

    • Reageer Manon 22 januari 2014 om 16:56

      Wat leuk dat je mij al zo lang volgt! Ik doe op een tosti vaak 1 plakje 30+ kaas, 2 plakjes ham, rode uien, wat sambal of jalapenos pepertjes.

  • Reageer Patricia 22 januari 2014 om 16:42

    Jaaa diepvriesfruit van de ah ! Mmm dat broodje hamburger ziet er heerlijk uit. Lekker makkelijk en simpel ja zo moet eten zijn.

    Verder ga ik voor de Olijforegano snack van de appie heerlijk zoutje 25 gram 3 punten en ze wegen licht dus je mag er best veel 🙂 en de specialk produkten zoals lekker zoet de bisquit moments koek met chocola voor 3PP en de specialk chips ook errug lekker en ww verantwoord.

    • Reageer Bibian Sloot 22 januari 2014 om 17:02

      Dankjewel voor alle tips, we gaan ze binnenkort even na in de winkel! Liefs

  • Reageer Karlijn 26 januari 2014 om 12:08

    Wat leuk om te lezen. Het is de eerste keer dat ik op jullie blog kom, wat is ie leuk! En wat goed dat jullie al zolang bezig zijn met WeightWatchers!

    • Reageer Bibian Sloot 26 januari 2014 om 12:57

      Dankjewel

  • Reageer Claudia 26 januari 2014 om 12:26

    Ahh dat diepvriesfruit gebruik ik ook voor smoothies, heerlijk! Alleen gebruik nu meestal magere yoghurt/melk. Zal ook eens de magere franse kwark van AH proberen! En eet ook standaard knäckebrod, alleen dan de goudgele van de Lidl. Zo lekker en vullen echt enorm goed! En filet americain yumm, maar ook vaak rosbief of parma/serranoham. Als tussendoortjes ook wel eens de chocolate chip cookies, recept van de WW site. Of merengues met kokosrasp erdoor! En als soort “pizzatosti” doe ik ook wel eens Pizzaquick heet het volgensmij? van Remia (zit in een potje, staat bij het beleg/sandwichspread in onze supermarkt) op brood en dan wat ui en geraspte 25+ kaas, magere ham en italiaanse kruiden! Echt lekker en die remia quick is laag in punten!

    • Reageer Bibian Sloot 26 januari 2014 om 12:59

      Oh dat is ook een idee, ik ken het wel ja. Ga het zeker eens proberen

  • Reageer Debbie 26 januari 2014 om 15:01

    Lijkt me echt frustrerend steeds die punten te tellen voor producten… maar voor jullie werkt het prima zie ik al.

    • Reageer Bibian Sloot 26 januari 2014 om 15:36

      De eerste paar weken was het even rommelen en zoeken. Maar nu zit het allemaal zo in onze hoofden, we kunnen zo zeggen van alle producten die we vaak eten hoeveel punten het kost. Liefs

  • Reageer Marloes 27 januari 2014 om 08:19

    Ik doe zelf geen WeightWatchers dus die punten zeggen me niet heel veel.
    Maar wat ik me nou afvraag, hoeveel punten mogen jullie per dag?

    • Reageer Manon 27 januari 2014 om 10:13

      Hoi! Ik mag er 26 en Bibian mag er volgens mij 28. 26 is het minimum wat je mag, als je minder eet krijgt je lichaam te weinig binnen.

  • Reageer WeightWatchers in de supermarkt: onze favoriete ‘lage’ producten | Little Wonder World 15 februari 2016 om 06:00

    […] jullie weten. Er zijn nog veel dingetjes die we ‘hergebruiken’ uit ons vorig avontuur (klik hier voor favorieten van toen waarvan we er nu nog een aantal van gebruiken). Hier en daar werd ons gevraagd of wij eens […]

  • Laat een reactie achter

    CommentLuv badge