Persoonlijk, WeightWatchers

Water drinken moeilijk? Nu niet meer!

waterdrinkenEen groot dilemma waar wij allebei mee te maken hebben is drinken. En dan hebben we het vooral over water drinken. Soms zitten we met elkaar te kletsen op WhatsApp, rond een uur of drie ’s middags, wanneer één van ons zegt: “Goh, ik heb pas 2 kopjes thee op vandaag.” Waarop de ander dan keihard begint te lachen en toegeeft dat ze ook pas één glas water, met moeite, naar binnen heeft gekregen.Iedereen weet natuurlijk wel dat je zo’n twee liter vocht binnen moet krijgen per dag. Dit is gewoon goed voor je en het helpt ook bij het afvallen. Een voornemen van ons is om meer te drinken. Nu we een paar weken in het nieuwe jaar zijn, delen we graag onze tips!

♥ Als je ’s morgens de deur niet vroeg uit hoeft, begin dan niet met een kopje thee maar met een kan thee. Wij hebben allebei een vreselijke, lelijke, glazen theepot gekocht voor een paar euro (Action, Albert Heijn, Blokker). Hierin gaat al snel 1,3 – 1,5 liter thee. Je doet er wel even mee omdat de thee in de pot warm blijft. Zo heb je al minstens de helft van de vocht binnen, en dat voor de lunch!

drinken1

♥ Werk met flesjes/bidons. Ik pak elke twee dagen een nieuw flesje (ik, Manon, hou niet zo van bidons, brrr) en vul deze met water. Ik spreek met mezelf af dat ik minimaal twee of drie flesjes die dag ga drinken. Vaak drink ik een flesje binnen een kwartier leeg, dan heb ik het maar gehad denk ik dan maar.

♥ Als je water echt niet weg krijgt, en soms heb je van die dagen, knijp er dan een citroen of limoen in uit. Dit trucje kent iedereen waarschijnlijk al wel maar mag niet ontbreken in ons lijstje. Oja: water met bubbels kan ook wel eens een fijne afwisseling zijn!

♥ Van water en thee de hele dag word je niet gelukkig, althans, wij niet. Wij “belonen” ons ’s avonds altijd met een glas of een blikje light drinken. Oké, light producten zijn niet heel gezond, maar als je het bij één glas per dag houdt kan het prima! Gewoon, omdat het lekker is en je na 2 liter water en thee wel wat anders wilt.

♥ Je kunt ook voor bepaalde activiteiten die je doet een glas water drinken. Zo hebben wij op onze WeightWatchers cursus wel eens gehoord dat iemand na het plassen áltijd een glas water drinkt. Of neem een glas water voor elke maaltijd die je neemt. Of na/voor het tandenpoetsen. Bekijk eens alle standaard dingen die je op een dag doet en kies er vier uit waar je een glas water bij gaat drinken. En dan geen glaasje van 100 ml, nee pak een flink glas waar 300 ml in kan. Dat scheelt ook weer!

drinken2
En als ik éven niet kijk is Bo al uit mijn glas aan het drinken!

♥ Misschien een beetje too much information, maar houd je plas in de gaten. Als deze erg donker van kleur is weet je dat je te weinig drinkt!

♥ En last but not least: zie het positief. Elke keer als je wéér van die bank af moet om naar de wc te rennen, verbruik je toch weer wat calorietjes smiley!

Hebben jullie nog tips om meer water te drinken?

LiefsBenM

Vorige blog Volgende blog

Ook leuk om te lezen!

39 reacties

  • Reageer Inge 14 januari 2014 om 06:42

    bedankt voor de goede tips! ik dronk altijd alleen thee.. maar groene thee onttrekt juist vocht aan je lichaam, dus is goed om te helpem afvalstoffen af te voeren. puur water (ik gebruik van een.kleeeiiiin.beetje limonade of een.citroenschijfje) is nog het allerbeste.. maar idd lastig om genoeg binnen te krijgen..:/

    • Reageer Manon 14 januari 2014 om 08:41

      Ja op de WW cursus krijgen wij vaak te horen dat kruidenthee het beste voor je is… Maarja, dat vinden wij nou net niet zo lekker.

  • Reageer Chantal 14 januari 2014 om 07:04

    Ik begin ’s ochtends altijd met een longdrink glas lauw water. Die drink ik in 1x op. Dan val ik die nogmaals met een bruistablet met vitamine die drink ik tijdens mn ontbijt.
    Dan op school op mijn bureau vul ik ren grote “bidon” met water en die moet van mezelf voor 12.00 op. Die vul ik dan nog een keer en die moet op voordat ik naar huis ga.

    • Reageer Manon 14 januari 2014 om 08:41

      Doelen stellen helpt hier ook wel (een beetje:P)

  • Reageer Dita 14 januari 2014 om 07:09

    Handige tips! Zelf dfink ik wel voldoende want kk drink sowieso best veel thee, maar water vind ik ook heerlijk! Vooral met bubbels

    • Reageer Manon 14 januari 2014 om 08:40

      Knap dat je vanuit jezelf als veel water kan drinken.

  • Reageer Femke 14 januari 2014 om 08:42

    handige tips hoor! Ik ben echt heel erg slecht in (water) drinken, vergeet het altijd en heb nooit dorst. Helaas heb ik bijna al deze tips al geprobeerd maar het mag niet echt baten. Maar ik geef niet op hoor haha.

    liefs,
    Femke

    • Reageer Manon 14 januari 2014 om 19:43

      Ja, hier is het ook nog steeds moeilijk hoor!

  • Reageer Marjolein 14 januari 2014 om 08:47

    Bij mij helpt drinken uit een toffe waterfles ook.
    Lekker roze & met een fijne grote opening. Hij is van glas dus super hygiënisch en veilig (bpavrij!)

    • Reageer Manon 14 januari 2014 om 19:43

      Ik ben ook nog op zoek naar een glazen fles! Plastic vind ik ook nooit zo fris!

      • Reageer Marjolein 14 januari 2014 om 20:04

        Greenjump heeft prachtige flessen!

        • Reageer Manon 14 januari 2014 om 20:10

          Ik ga meteen kijken, thanks!

  • Reageer Budgetproof.nl 14 januari 2014 om 10:37

    Goede tips. Ik ben sowieso geen fan van water op zich maar moet wel meer drinken inderdaad.

  • Reageer Claudia 14 januari 2014 om 11:03

    Heel herkenbaar! Ik heb nooit uit mezelf water gedronken.. Maar sinds Weight Watchers moet ik toch mijn vocht binnen krijgen.. Maar i.p.v. water drink ik crystal clear, of bruisend water met Tesseire siroop (te krijgen bij oa Emte, is calorie arme en suikervrije siroop!) of groene thee. En als ik op school mijn lege 0,5l flesje moet vullen dan drink ik wel gewoon water .. Maar crystal clear en suikervrije siroop werkt echt net zo goed, vind ik lekkerder en heeft geen effect op het afvallen!

    • Reageer Manon 14 januari 2014 om 19:44

      Bedankt voor de tip van de siroop, ik ga zeker even op zoek!

  • Reageer Daphne 14 januari 2014 om 11:12

    Ik kom helaas lang niet aan alle liters die je per dag hoort te drinken! Wel ben ik een echte thee en water-drinker; ik lust simpelweg niets anders en ik kan niet goed tegen drinken met prik erin.

    • Reageer Manon 14 januari 2014 om 19:44

      Oh, vervelend dat je niet tegen prik kunt… Ik ken meer mensen die daar “last” van hebben!

    • Reageer Marije 14 juli 2014 om 11:30

      ik was vroeger gek op prik tot ik op een gegeven moment er mee stopte en nu kan ik er helemaal niet meer tegen en word ik direct misselijk dus houd ik het maar bij prikvrije dranken

  • Reageer Jaenet 14 januari 2014 om 11:40

    Wat een ontzettend leuk blog hebben jullie! Kwam via Facebook de link van Bibian (Oud klasgenootje) tegen en ga zeker jullie blog volgen. Succes meiden!

    • Reageer Manon 14 januari 2014 om 19:44

      Dankjewel :D!

  • Reageer Gwen 14 januari 2014 om 13:23

    Handige tips! Ik heb zelf gelukkig geen moeite met water drinken. En dat en 2 kopjes koffie en soms thee, is ook het enige dat ik drink. Oh ja en wijn in het weekend 😉 Een glas water bij/voor je maaltijd is trouwens weer niet zo goed – iets met cellen die open gaan staan, waardoor je lichaam minder voedingsstoffen uit je maaltijd kan halen. Ik weet het niet uit mijn hoofd, maar als je googled op ‘Gezonde mama, water drinken’ – dan staat er een uitleg. Nog een tipje van mijn kant dus 😉 (ik weet dit ook pas een halfjaar, dronk voorheen altijd water bij het eten haha, nu dus alleen maar tot een uur van de voren en een uur erna weer).

    • Reageer Manon 14 januari 2014 om 19:45

      Oh, dat wisten wij niet! Ben benieuwd, ga het van de week eens opzoeken en lezen…

  • Reageer Vanessa 14 januari 2014 om 13:28

    Goede tips! Ik probeer iedere dag een fles van 1,5l water te drinken. Soms lukt het en soms smaakt cola light gewoon beter 😉

    • Reageer Manon 14 januari 2014 om 19:45

      Hahaha, ja inderdaad: cola light is wel een fijner afwisseling 😉

  • Reageer Rachel Kromdijk 14 januari 2014 om 13:44

    een goede post ik drink twee liter, het beste is om iedere ochtend met een glas lauw water te beginnen en lauw water drinkt makkelijker dan heel koud water! liefs

    • Reageer Manon 14 januari 2014 om 19:45

      Ik probeer dat ook wel eens, een glas lauw water, ik vergeet het alleen vaak!

  • Reageer Maaike 14 januari 2014 om 13:45

    Handige tips! Ik heb ze echter niet nodig, haha, als ik mijn flesje eenmaal vul op school drink ik hem ook in 1 keer leeg en vul ‘m weer bij. Thuis drink ik wisselender, soms heel veel thee maar soms vergeet ik het.

    • Reageer Manon 14 januari 2014 om 19:46

      Ja, soms ben ik gewoon de hele dag druk in de weer dat ik het drinken gewoon vergeet!

  • Reageer Tess Evea 14 januari 2014 om 19:46

    Leuk!

  • Reageer Isabel Cristina 15 januari 2014 om 00:13

    Wat een leuke tips! Ik heb zelf eigenlijk niet zo veel moeite met water drinken. Als ik te weinig drink krijg ik hoofdpijn, helaas, maar je weet wel meteen wanneer je te weinig hebt gedronken! 😉

  • Reageer Suzanne 15 januari 2014 om 08:23

    Ik heb eigenlijk nooit moeite met het drinken van water. Ik drink standaard op school water en thuis altijd thee.

  • Reageer Whitney 15 januari 2014 om 10:33

    Ik moest ook echt leren om water te drinken. Gaat nu stukkem makkelijker. En van je urine is echt zo hihi. .

  • Reageer kim 15 januari 2014 om 14:50

    Ik drink sowieso redelijk veel water en moet daar niet veel moeite voor doen! Ik denk dat het een beetje een gewoonte is! Ik merk dat ik minder zin heb in water als ik een paar dagen meer frisdrank drink… Nu heb ik examens en zit ik dus heel vaak aan mijn bureau en ik drink dan altijd ook veel meer water! Mijn tip: zet een grote fles water (en een glas) op je bureau en als die heel de tijd in je zicht staat ga je automatisch meer drinken! Je gaat dan ook sneller water drinken want dat staat al naast je terwijl je voor iets anders moet opstaan 😉

  • Reageer Marieke 15 januari 2014 om 17:46

    Goede tips! Ik drink de laatste tijd ook écht te weinig. Nu ik dit typ… heb ik dorst. Snel even een glas water pakken, dus, haha!

    • Reageer Manon 15 januari 2014 om 19:54

      Haha goedzo 😉

  • Reageer Tess Evea 19 januari 2014 om 21:28

    Wat een handige tips!

  • Reageer Linda 20 januari 2014 om 11:07

    Goed dat jullie hier een artikel over schrijven en ik vind het ook echt een goed doel!
    Door gezondheids redenen moet ik per dag ook minimaal 2 liter water drinken op een dag. Helaas valt thee daar niet onder voor mij.. Ik ben nu een paar jaar verder en ik merk dat ik na een paar glazen, en dan vooral in de winter, tegen begin te stribbelen. Water gemend met citroen is voor mij de oplossing! En ik vind het nog steeds heerlijk en lekker fris.
    Fijn dat er zoveel voordelen aan veel drinken zitten, bye bye met de afvalstoffen en hallooooooo gezonde leven en je beter voelen! Mijn lijf kan echt niet meer zonder 😉

    • Reageer Manon 20 januari 2014 om 11:27

      Ja, het heeft echt alleen maar voordelen… Alleen is het in de winter inderdaad zo moeilijk! Wel vervelend voor je dat je vanwege gezondheidsredenen echt puur water moet drinken, en geen thee!

  • Reageer Jenny 12 maart 2015 om 11:16

    Leuke blog, thanks for sharing!

    Drink ook in de winter meer thee (tuurlijk ontrekt het wel iets, maar niet te hard voor jezelf hoor, krijgt uiteindelijk altijd meer vocht binnen) heb heerlijk grote mokken gekocht, voor zowel thuis als op het werk.
    En sinds afgelopen zomer aan het experimenteren met smaakjeswater.
    Appel/kaneel vond ik wel een lekkere, citroen is idd altijd goed!

    Merk wel als ik es een dagje weg ben, ik vrij weinig drink, simpelweg om het feit dat je niet overal makkelijk kunt piesen.
    Maar als ik dan weer thuis ben drink ik wel flink wat water/thee, anders gaat mijn blaas de volgende dag pijn doen en weet ik wel weer hoe laat het is 😉

  • Laat een reactie achter

    CommentLuv badge