Food, WeightWatchers

Weight Watchers: telvrij of tel-vrij?

telvrijIk had al eerder verteld dat als ik een telvrije week zou gaan doen, dat ik er een blogje over zou maken. Het leek me leuk om dit te doen in de vorm van een soort eetdagboek. Zo kun je gemakkelijk zien wat ik tijdens de telvrije week gegeten heb. Ik heb telkens het ontbijt, lunch en diner gefotografeerd. De tussendoortjes staan erbij geschreven. Een week is bij mij van donderdag t/m woensdag omdat wij op woensdagavond wegen en donderdag dus het “begin” is van een nieuwe Weight Watchers week. Ben je benieuwd hoe een week telvrij gegaan is? Lees dan gauw verder!

Donderdag 9 januari
telvrij1

Ontbijt:
Een smoothie met Franse magere kwark, aardbeien en een banaan.
Lunch: Als lunch bakte Lizanne ei-muffins, maar nadat we ze op hadden, hadden we nog steeds honger. We namen daarbij nog één bataven boterham van de Aldi (de enige broodsoort, samen met roggebrood, die tijdens de telvrije dagen mogen) met rosbief.
Diner: Als avondeten maakte ik penne met kalkoen. Deze stond in het powerstart boekje die ik gekregen had op de cursus.
Tussendoortje: Als tussendoortje nam ik wat augurken en nog een bakje magere yoghurt.

Vrijdag 10 januaritelvrij2

Ontbijt:
Magere Franse kwark met daar doorheen een banaan. Verder bakte ik appeltjes met kaneel. Deze warme appeltjes deed ik over de bananenkwark.
Lunch: Als lunch at ik twee boterhammen met carpaccio.
Diner: 
Groentesoep met balletjes van tartaar en lettervermicelli, daarbij 2 boterhammen met achterham.
Tussendoortje:
Als tussendoortje nam ik weer wat augurkjes.

Zaterdag 11 januari
zaterdag

Ontbijt:
Als ontbijt nam ik een smoothie, dit omdat ik die dag trouwjurken ging kijken voor mijn zus en ik dus buiten de deur zou gaan lunchen, en ik zou uit eten gaan met Manon en haar vriend. Hier hield ik gelijk rekening mee.
Lunch: Het is best lastig om tijdens telvrije dagen buiten de deur te lunchen. Maar het leek me een goed idee om een tonijnsalade te bestellen met de dressing apart. Echter toen ik het kreeg, bleek ik het verkeerde gekregen te hebben namelijk “een broodje tonijnsalade”. Ik stuurde het terug naar de keuken. Tien minuten later kreeg ik dan mijn salade. Jammer dat ze de tonijnsalade van mijn broodje gewoon door de sla hebben gegooid. Ik heb dus maar de sla er tussenuit gegeten.
Diner: ’s Avonds waren we uitgenodigd door Manon haar vriend op een etentje. Ik had die middag weinig gedronken en toen we het hoofdgerecht kregen ging het mis. Ik werd niet lekker. De pizza heb ik helaas moeten laten staan, want het ging niet goed. Manon heeft toen heel lief gevraagd of ik hem mee mocht nemen naar huis, en dat mocht. Anders was het wel heel zonde. Het ging een paar uur later weer goed, waarschijnlijk een combinatie van moeheid en weinig drinken.

Zondag 12 januari
zondag

Ontbijt:
Ik koos vandaag voor een geroosterde boterham met een gekookt ei. Het leek me een goed ontbijt omdat ik samen met Manon en Lizanne 2 uur ging sporten.
Lunch: Als lunch nam ik een boterham met lekker veel rosbief en een klein stukje pizza, ohoh niet telvrij, maar wou toch even proeven wat ik gister gemist had ;).
Diner: In het powerstart boekje van Weight Watchers stond het recept voor Shashlick pannetje. Helaas had ik weer niet goed gelezen en had ik het onafgedekt 2 uur in de oven gedaan dus het was een beetje droog. Volgende keer beter lezen haha!
Tussendoortje: Als tussendoortje at ik een bakje magere yoghurt en ’s avonds wat snackaugurkjes.

Maandag 13 januari
telvrij 5

Ontbijt: Ik begon de dag met een tosti ham. Ik moest werken tot 13.00 uur en omdat ik River nog moet ophalen daarna eet ik op maandag altijd laat. Vandaar dat ik koos voor een tosti.
Lunch: Als lunch maakte ik een koude pastasalade met tonijn, augurk, komkommer etc.
Diner: Ik maakte uit het powerstart boekje van Weight Watchers het aardappel groentepannetje. Mijn vriend vond het wel lekker, ik niet zo. Dus at ik alleen de biefstuk op.
Tussendoortje: ’s Middags maakte ik stoofpeertjes en die at ik ’s avonds voor de televisie op, heerlijk.

Dinsdag 14 januari
telvrij6
Ontbijt:
Uhh ja, vandaag deed ik aan “tel – vrij”. Ik ging een dagje winkelen samen met Manon en Lizanne en hun moeder, dus geen getel of telvrij voor mij vandaag. Ik begon met kwark met walnoten, honing en pure chocolade. Oh wat heb ik dat gemist afgelopen dagen zeg!
Lunch: 
Ik nam voor lunch een broodje met kip, daarbij dronk ik een ijsthee light.
Diner: We zijn vorige keer hier ook wezen eten, alleen viel dat toen niet goed bij mij. Vandaag koos ik voor een minder vet gerecht, namelijk de fajita’s met kip. Ze waren heerlijk!
Tussendoortje:
Geen

Woensdag 15 januari
telvrij7
Ontbijt: Ik begon de dag met een bak kwark en een appeltje.
Lunch:
Als lunch nam ik een tosti met alleen ham en nog een appel.
Diner:
Ik kon geen telvrij eten meer zien, en ik was zo gehecht aan mijn broodjes filet americain op de woensdagavond, dat ik toch gezwicht ben.
Tussendoortje:
Ik nam een Weight Watchers reep, ik had er zo’n zin in. Ik was nu al klaar met de augurkjes haha.

Zo de telvrije week is weer voorbij, en hoewel het voor mij dus op twee manieren ging, telvrij en tel-vrij vond ik tijdens de echte telvrije dagen wel dat ik meer aan het lijnen was. Ook vind ik dat buiten de deur eten, haast niet te doen is als je deze versie van Weight Watchers volgt. Maar ik voel me niet schuldig dat ik 1 dag totaal niet aan het programma heb gedacht. Soms moet je jezelf verwennen en genieten. Verder weet ik nu wel heel goed welke voedingsmiddelen goed voor me zijn en welke mij langer een verzadigd gevoel geven. Ik denk dat ik soms als balansdag nog wel eens een telvrije dag in plan. Maar toch blijft mijn voorkeur bij de methode waar je bij moet tellen. Qua het verloren gewicht maakt het totaal niet uit, ik was 0,4 kilo kwijt. En in de weken waarin ik gewoon voor mijn gevoel lekker eet, en een avond snackje neem, val ik gemiddeld meer af. Oke, niet helemaal eerlijk nu ik uit eten ben geweest, maar toch had ik had er meer van verwacht. Ik heb tenslotte 4 dagen erg gezond gegeten.

Mochten jullie ergens een recept van willen, laat het dan even weten.

LiefsBibian

Vorige blog Volgende blog

Ook leuk om te lezen!

12 reacties

  • Reageer Carolien 18 januari 2014 om 13:11

    Telvrij lijkt me ook erg lastig! Heb je toch minder te kiezen. Balen dat je niet lekker werd tijdens t etentje!

    • Reageer Bibian Sloot 18 januari 2014 om 17:34

      jaa ik vond het ook best lastig, vooral omdat ik al 25 weken tel. ja stom he, maar alsnog was het erg gezellig!

  • Reageer Anne 18 januari 2014 om 13:18

    Jammer dat het moeilijk te doen is als je buiten de deur gaat eten. Wel goed dat je het volhoudt!

    • Reageer Bibian Sloot 18 januari 2014 om 17:34

      dankjewel, niet helemaal volgehouden he haha

  • Reageer Dita 18 januari 2014 om 14:18

    Super goed dat je het zo goed kunt volhouden. Ik zou het wel lastig vinden

    • Reageer Bibian Sloot 18 januari 2014 om 17:34

      dankjewel

  • Reageer Geertje 18 januari 2014 om 16:21

    Ik heb het ook een paar dagen geprobeerd, maar tel liever gewoon mijn punten. Je hebt dan ook net even wat meet mogelijkheden qua eten! Wel leuk dat je dit zo hebt uitgelicht!

    • Reageer Bibian Sloot 18 januari 2014 om 17:35

      ja idd, ik voelde me veel beperkter qua keuzes! Ik kan gewoon niet zonder broodje hamburger en crackers met filet 😉

  • Reageer mamoesjka 18 januari 2014 om 17:23

    mmm ziet er allemaal heel gezond en lekker uit! Ik krijg spontaan zin in een boterham met ei
    (maar dan met een klodder mayo)…

    • Reageer Bibian Sloot 18 januari 2014 om 17:35

      hahahahaha jaa dat kan best, met de extra light mayonaise 😉

  • Reageer Chantal 19 januari 2014 om 19:37

    Ziet er heerlijk uit allemaal maar de beperkingen die het met zich meebrengt weerhoudt mij ee ook van 9m telvrij of power start te doen. We blijven gewoon lekker tellen (…en dus soms snoepen…)

    • Reageer Bibian Sloot 19 januari 2014 om 19:55

      Haha ja he! Tellen is ook meer voor mij. Gaat zo makkelijk en gesmeerd, niet meer teveel nadenken.

    Laat een reactie achter

    CommentLuv badge