Lifestyle, Persoonlijk, WeightWatchers

Sweat Today, Smile Tomorrow

sweattoday
Mooie quote om dit sportblogje te beginnen toch? Zoals jullie wel weten zijn wij sinds eind november lid van de sportschool. Manon schreef als eens eerder een stukje over sporten: sporten, kun je dat eten?. Hierin beschreef ze hoe wij van bankhangers zijn uitgegroeid tot sportieve dames. Vandaag willen wij graag wat dieper in gaan op de lessen die wij doen in de sportschool. Wij vinden deze groepslessen erg leuk en als wij (a-sportevelingen) het kunnen, kun jij dat zeker ook als je op zoek bent naar een sport.

SH’BAM
Onze eerste les die we volgende was SH’BAM. Manon had al een paar keer een les via de televisie gedaan en vond het wel geschikt voor ons. Gelukkig geven ze deze les bij ons in de sportschool!
SH’BAM is drie kwartier
een beetje gek doen, dansen, bewegen op leuke muziek. Er zijn 12 nummers, waarvan één warming up en één cooling down. De andere 10 nummers variëren in tempo en “heftigheid”. Bij het ene nummer hijg je als een wilde hond en bij de ander kun je nog prima lachen en kletsen! Bij ons in de lessen mag je ook lekker meezingen en je eigen draai aan de dansjes geven. Elke drie maanden wisselen de dansjes en zo wordt het leuk gehouden. Je hoeft niet perse vanaf het begin mee te doen, de dansjes en bewegingen zijn heel simpel en gemakkelijk die je gelijk onder de knie hebt.

Piloxing
Piloxing is onze favoriete les! Het is een mix van pilates, dansen en boxen. Piloxing doe je op blote voeten of op anti-slipsokken en duurt een uur. Je hebt drie blokken van een kwartier waarin pilates, dansen en boxen aan bod komen. Elk blok heeft andere oefeningen en de tijd gaat dus heel snel voorbij omdat je steeds iets anders doet. Het laatste kwartier is buikspieren op een matje. Je bent niet echt moe naar de les maar je voelt je hele lichaam en allerlei spieren.
De volgende dag heb je sowieso spierpijn!

pilox

BodyShape
Ook doen we sinds kort BodyShape, dit vinden we ook heel erg leuk. Dit is een uur lang oefeningen op muziek voor al je spiergroepen. Alles komt aan bod: armen, benen, buik, rug, schouders, zelf je kleine teen voel je BRANDEN. Na deze les ben je kapót en doet alles je zeer. Vaak doen we erna nog een kwartiertje de Gymball, zo’n grote bal waar je dan een kwartier lang buikspieren mee doet. Spierpijn gegarandeerd haha.

BodyStep
Ten slotte doen we heeeeeel af en toe een lesje BodyStep. Lekker oldskool op zo’n step op en neer. We zijn hier niet zo heel goed in en raken vaak in de knoop met onze benen en de pasjes hahaha. Ach, we staan altijd achteraan en kunnen dan gewoon een beetje ons eigen ding doen en we lachen wat af. Achteraf heb je wel lekker gezweet en ben je toch weer een uur bezig geweest: beter dan een uur op de bank hangen zeggen wij altijd maar!

Soms hebben we wel moeite om naar de sportschool te gaan maar als we eenmaal bezig zijn is dat gevoel helemaal weg. Achteraf zijn we altijd weer trots op onszelf, we hebben het toch maar weer mooi geflikt!

Sporten jullie ook in de sportschool, en wat voor lessen doe jij dan?

liefsbibianenmanon

Vorige blog Volgende blog

Ook leuk om te lezen!

7 reacties

  • Reageer Cindy 26 februari 2014 om 13:46

    Nu sport ik even niet door lichamelijke klachten, maar ik mis het wel. Ik mis een uitlaatklep waar ik mijn energie kan ingooien (en uit kan halen). Zodra deze ellende voorbij is, dan ga ik weer aan de slag. Het liefste XCO en Zumba en dan nog 2x per week met een trainer. Fitnessapparaten zijn ook niets voor mij.

    • Reageer Manon 26 februari 2014 om 14:12

      Oh vervelend dat je klachten hebt 🙁 Dat is dan inderdaad niet leuk, kan je je energie niet kwijt. Hoop dat je snel beter wordt!

  • Reageer Healthy Mommy 26 februari 2014 om 15:09

    Jaaaaa, leuk artikel! Ik geef zelf (oké nu even niet met die 30 weken zwangere buik) spinning, bodypump en steppen. Ik hou van groepslessen.. Om te geven dan! Haha.

  • Reageer Dita 26 februari 2014 om 15:59

    Leuk om te lezen, ik ben echt niet dol op sporten maar wel op dansen dus wie weet is Shbam wat 😉

  • Reageer Laura 26 februari 2014 om 17:37

    Ik sport noooit in de sportschool! Maar ben wel fanatiek met 30 day shred, is ook erg effectief. Gezellig blog hebben jullie meiden!

    • Reageer Manon 26 februari 2014 om 20:03

      Dankjewel! Ik heb ook een poosje 30 day shred gedaan, inderdaad erg leuk en effectief :D!

  • Reageer marianne 27 februari 2014 om 07:20

    Jullie zijn goed bezig! Ik ga niet naar de sportschool. Maar ik rij wel drie keer in de week paard. Ook erg intensief. Vooral na mn longembolie die ik kreeg na mn bevalling.

  • Laat een reactie achter

    CommentLuv badge