Food, WeightWatchers

Life with Lizanne: Eetdagboek

Zo, we doen het even helemaal anders. Mooi zijn we allemaal, dus mooi met Lizanne gaat de deur uit en Life with Lizanne komt er voor in de plaats. In plaats van beauty en verzorging, gaat Lizanne andere dingetjes schrijven. Ze trapt af met een heus eetdagboek!

Zoals jullie wel weten doe ik net als Bibian en Manon ook aan WeightWatchers. Ik ben al 20 kilo kwijt maar dat is nog niet genoeg, er moet nog steeds wat van af! Ik heb vijf dagen lang mijn eten bijgehouden in foto’s en deze deel ik vandaag in mijn eerste eetdagboek!

eetdagboeklies1Dag 1
Ochtend: Ik begin mijn dag altijd met een vitamine C bruistablet, een multivitamine, echinadruppels voor mijn weerstand en ik neem drie visolietabletten, omdat ik sinds ik aan het afvallen ben erg veel last heb van haaruitval. Dit was een tip van mijn kapper en ik moet zeggen: het werkt! Ook mijn nagels worden er sterker van. Dit neem ik elke ochtend
Hierna nam ik nog en simpele smoothie van banaan en magere kwark.
Lunch: Ik ging lunchen in de stad en nam bij de V&D een bruin broodje met ham. ’s Middags nog wel wat trek dus at ik een paar snackworteltjes.
Avondeten: Als avondeten at ik varkenshaas met pepersaus en frietjes uit de Actifry met hierbij een groene salade.
Snack: s ‘Avonds een lekkere kop thee met aardbeien en een stukje pure chocola. Mmmmm!

eetdagboeklies2Dag 2
Ontbijt: Ik begon de dag weer met mijn vitamineshot en een smoothie. Deze keer met mango en magere kwark.
Lunch:
Als lunch at ik 2 volkorenboterhammen met ham, wat tomaat, komkommer en lightmayonaise.
Avondeten: We gingen Chinees halen. Hier ben ik zelf niet zo dol op, dus ik besloot een grote loempia te bestellen. Ook at ik hierbij een stukje kroepoek.
Snack: Als middagsnack een schaaltje Optimel aardbeienkwark en ’s avonds nog een stuk pure chocola bij de thee!

eetdagboeklies3Dag 3
Ontbijt:
Naast mijn vitamineshotje nam ik vandaag een banaankiwi sapje (een banaan en 2 kiwi’s in de blender en wat water erbij), en een bakje aardbeienkwark.
Lunch: Als lunch at ik 4 knackebröd met filet americain.
Avondeten: ’s Avonds maakte ik risotto met spekjes en spinazie. Niet de meest gezonde keus, maar oh zo lekker!!
Snack: Als avondsnack nog een schaaltje aardbeien.

eetdagboeklies4Dag 4
Ontbijt:
Vandaag deed ik een dagje Powerstart/telvrij van WeightWatchers. Ik begon de dag met een smoothie van magere kwark, banaan en havermout. Helaas merkte ik niet dat ik langer vol zat door de havermout.
Lunch: Ik maakte een stevige groentesoep. Voor extra vulling voegde ik er wat macaroni aan toe.
Avondeten: ’s Avonds hab ik zoveel trek dat ik een flink bord mihoen met kip en groente at. Ook at ik hierbij nog een halve zak kroepoek leeg *oeps*. De rest van de dag at ik verder niks.
Snack: Als snack (rond een uur of 3/4) at ik 2 gekookte eitjes en een banaan.

eetdagboeklies5Dag 5
Ontbijt:
De laatste dag van mijn eetdagboek. Ik begon, heel verrassend, de dag met een smoothie! Dit keer een magere kwark, banaan en aardbeienvariant.
Lunch: Twee Twentse bolletjes van Albert Heijn met ham.
Avondeten: Als avondeten maakte ik tartaarballetjes in tomatensaus, en ik at hier aardappeltjes uit de oven bij.
Snack: Deze dag had ik geen trek gehad in tussendoortjes, maar ’s avonds na het sporten geniet ik van een glas cola light.

Ik hoop dat jullie het leuk vonden, volgende keer weer een ander artikel van mij!

liefslizanne

Vorige blog Volgende blog

Ook leuk om te lezen!

17 reacties

  • Reageer Dita 27 maart 2014 om 06:34

    Erg leuk om te lezen en te zien wat je eet.
    Dita onlangs geplaatst…Outfit of the day #6My Profile

  • Reageer Marjon 27 maart 2014 om 07:27

    Mede door de eetdagboeken ben ik hier op de site gekomen en gaan lezen. Leuk om inspiratie op te doen! Dit weekend ga ik ook smoothies uitproberen. Benieuwd waar je volgende artikel over zal gaan.
    Marjon onlangs geplaatst…Overzicht op de kaartMy Profile

  • Reageer Dorien 27 maart 2014 om 08:00

    Zo leuk om te lezen! Ik vind dat jullie meer van deze artikeelen moeten plaatsen waarin jullie laten zien wat jullie allemaal eten op een dag.
    Ik vind het ook gewoon leuk dat jullie alle 3 laten zien dat je met “gewoon” eten ook zo veel kan afvallen en gezond zijn, en dat je niet altijd clean en superfoods moet eten zoals de rest van blogland 🙂

    • Reageer Sara 27 maart 2014 om 08:07

      Helemaal mee eens!

    • Reageer Lizanne 27 maart 2014 om 08:17

      Met ‘gewoon’ eten kan je prima afvallen, ikzelf en Bibian hebben al verschillende diëten voor weightwatchers geprobeerd, maar weightwatchers (en dus gewoon eten) is het enige wat bij ons echt werkt!

  • Reageer Sara 27 maart 2014 om 08:07

    Superleuk om te zien. Hier haal ik weer inspiratie uit! Ik ben door jullie enthiousiaste verhalen ook begonnnen, met de online versie de eerste week ging top en ik was gelijk 2kg kwijt, maar het weekend daarna waren er teveel verleidingen en is het de rest van die week niet echt meer goed gekomen. Vooral brood is bij mij de boosdoener, ik ben gewend om lekker drie pistoletjes te eten, zo tussen 12 en 3, maar dan ben ik de helft van mijn punten dus al kwijt! Dit weekend maar eens de tijd nemen om mijn hele week goed te plannen! Wel grappig om te zien dat bij jou brood wel past (het is ook gewoon compenseren), gives me hope!

    • Reageer Lizanne 27 maart 2014 om 08:21

      Ik herken je verhaal wel een beetje, je begint met 1 slecht eetmoment, dat word de hele dag, en dat word de hele week… Blijven doorzetten!!!

      Ik vind zelf dat je prima brood kan eten met weightwatchers. Gewone sneetjes brood weeg ik wel altijd af, en voor 2 sneetjes moet ik vaak 4 of 5 punten rekenen. Met mager beleg en veel groente erop heb je een prima lunch! Ook eet ik regelmatig de Twentse bollen van Albert Heijn, deze bolletjes zijn 3 punten per stuk!

      Liefs, Lizanne

  • Reageer Geertje 27 maart 2014 om 08:39

    Wat leuk dat je (jullie) het op een andere boeg gooit. Vind dit persoonlijker leuker om te lezen dan de beautyartikelen.
    Geertje onlangs geplaatst…Kleine Meisjes Worden Groot…My Profile

    • Reageer lizanne 27 maart 2014 om 08:49

      Wij vonden beauty ook steeds minder bij Littlewonderworld passen. Het scheelt dat ik ook veel interesse heb in (gezonde) voeding en afvallen, dus de switch was snel gemaakt 😉

  • Reageer Suzanne 27 maart 2014 om 09:02

    Ik vind dit soort artikelen sowieso erg leuk om te zien van anderen. Hihi
    Suzanne onlangs geplaatst…Review | 100% suikervrij basiskookboekMy Profile

  • Reageer Joyce 27 maart 2014 om 09:25

    Leuk artikel! Vind eet dagboekjes altijd leuk, kan ik weer wat nieuwe inspiratie uit halen haha!
    Joyce onlangs geplaatst…Op de boekenplank: krrr…okodilMy Profile

  • Reageer Eline 27 maart 2014 om 10:12

    ziet er allemaal heel lekker uit!
    Eline onlangs geplaatst…Onze nieuwe vriend, Nemo!My Profile

  • Reageer Cindy 27 maart 2014 om 11:22

    Leuk om te lezen en te zien, zo kom ik ook nog eens op wat ideeën uit om te eten.
    Cindy onlangs geplaatst…Happy Challenge #10: Kijk terug en wees trots!My Profile

  • Reageer Miranda 27 maart 2014 om 15:29

    Leuk te lezen, ben gek op dit soort dingen omdat ik er altijd inspiratie vandaan haal.
    Miranda onlangs geplaatst…Kinderboeken: Kobe maakt een museum – Ashild Kanstad JohnsenMy Profile

  • Reageer Chantal 27 maart 2014 om 18:38

    Leuk om te lezen, weer wat goede ideetjes!
    Misschien handig voor de ww-ers om er volgende x de punten bij te zetten!

    • Reageer Manon 27 maart 2014 om 20:06

      Lizanne mag volgens mij 29/30 punten op een dag… En van elk ding punten bijzetten vinden we een beetje teveel van het goede haha. En het ligt er ook maar net aan hoeveel gram je van alles neemt natuurlijk!

  • Reageer Suus 31 maart 2014 om 13:21

    Net voor het eerst op jullie site en wat een vrolijkheid. Ik vind het ook altijd leuk om een eetdagboek te lezen. Zal wel een soort gluren bij de buren zijn.

    Liefs Suus van Food Bandits

  • Laat een reactie achter

    CommentLuv badge