Persoonlijk

Uit de oude doos #1 – Mijn vakantie naar Amerika

Zoals jullie wel eens voorbij hebben zien en horen komen ben ik in 2011 met mijn vriend naar Amerika geweest. We waren die periode aan het werk op een camping en hadden genoeg centjes verdiend om eens lekker in oktober op vakantie te gaan. We keken naar Spanje, frankrijk etc. Tot dat ik aan het surfen was en een dagdeal tegen kwam voor Amerika, Orlando Florida om precies te zijn. Een geweldige deal, maar je moest wel die dag boeken. Nou ik als enorme twijfelkont durfde dat natuurlijk niet aan. Ik liet het aan mijn vriend zien die ook aan het werk was op de receptie, en hij zei gelijk : “Bibian dit moeten we doen, 16 dagen Amerika voor zo weinig geld, die kans krijgen we nooit meer!”. En hop hop 5 klikken later had meneer geboekt. Ik kreeg het heel warm, ging ik, nou echt naar Amerika!

Eind oktober was het zo ver, al een paar dagen zenuwachtig, ik had nog nooit zo lang gevlogen. De avond voor de nacht dat we zouden gaan vliegen werden we gebeld door Arke. Ons vliegtuig was vertraagd met maar liefst 6 uur. Nou daar word je niet vrolijk van. Ik was gelijk enorm verdrietig ( ja ik had me er zo op verheugd lekker ’s nachts te vliegen) maar goed. We besloten er maar het beste van te maken, ook al hadden we nu zeker een dag minder in Amerika. Die volgende middag gingen we naar het vliegtuig. We checkte in en gingen door de douane. En op het moment dat we door de douane gingen werd ons verteld dat de wc’s in ons vliegtuig verstopt waren en er een bedrijf moest komen. Bummer, we hadden dus nog eens extra vertraging. We hadden enorme dorst maar we konden niks meer krijgen. 2 uur later konden we dan eindelijk boarden, hehe. Ik was al kapot en we moesten nog zo’n 12 uur vliegen.
amerika1
12 uur later, een stijve nek, rug en pijn in de billen landen we veilig op amerikaanse bodem. En oh, ik ben nog nooit zo bang geweest. Wat was het eng bij de douane en wat waren ze streng! Anderhalf uur later stonden we dan eindelijk bij de taxi, onze vakantie kon beginnen!

amerika2
De volgende ochtend begonnen we met ons eerste amerikaanse ontbijt, oh wat eten de mensen daar slecht zeg! Brood kennen ze gewoonweg niet. Ik at daarom maar pancakes, en daar werd spek bij geserveerd en worstjes? Mijn vriend nam een omelet en kreeg daar toast en aardappels bij, heel apart haha. Die dag hebben we een beetje rond gekeken en kwamen we langs een aligator huis. Daar hebben we de aligatorgevoerd, en wat zijn die beesten sterk zeg!amerika3
We hebben ook enorm veel gewinkeld, ik had weinig in mijn koffer meegenomen wat ik had ontiegelijk goed gespaard. En wat is het daar allemaal goedkoop zeg. Ik had 4 paar vans gekocht die per stuk nog geen 20 dollar waren. We zijn wel 4 keer naar de outlet malls geweest, de Florida mall en the Mall at millenia.

amerika4
Zoals jullie misschien wel weten zijn er allemaal Disney parken in Orlando en die wouden we zeker gaan bezoeken. Wat er ook was, was Sea World, een soort dolfinarium maar dan vele malen groter. Er zijn zelfs achtbanen en we mochten dolfijnen voeren. We wilden dit zo graag dat mijn dag en mijn vakantie niet meer stuk kon, hoe leuk is het om zulke beesten een visje te mogen geven? haha

amerika5
We hadden een privé taxi gehuurd voor een week wat echt ideaal is. Qua prijs maakt het niet veel uit of je een prive taxi of een huurauto neemt. We vroegen onze taxi chauffeur om ons naar clear water beach te rijden. En wat hebben we genoten. Het was zo helder, het water was zo schoon. Ja echt een aanrader mocht je een keer naar Amerika gaan!

amerika6
Dan zijn we nog naar Animal Kingdom geweest, een deel van de Disney parken. Wederom was dit ook weer een goede keuze. We maakte een leuke safari, keken naar de parades, shows en maakte muziek. Geweldig!

amerika7
Ik wilde altijd al een keer met kerst naar Disneyland. En wat een mazzel, begin november begon de Very Merry Christmas Party van Mickey al in  Magic Kingdom dus we besloten die dag erheen te gaan. Wat een sfeertje hangt er dan zeg, het was enorm warm en toch was er een hele leuke kerstsfeer!

amerika8
Tot slot besloten we nog een keer naar Sea World te gaan, de tweede dag was namelijk gratis. En omdat we het zo leuk vonden besloten we gewoon nog een keer te gaan. We gingen natuurlijk weer naar de dolfijnen en de shows. Als afsluiter van de vakantie vroegen we de receptie om echt iets amerikaans, maar dan uit een local buurt. De receptie besloot ons een pizza te bestellen, een normale, wat chicken wings en knoflook brood. Een half uur later arriveerde het, en moet je kijken. NIET NORMAAL. Het was enorm lekker, maar super veel. Toen we uit gegeten waren hebben we het naar de receptie gebracht en die hebben er ook nog van gegeten, tja Amerikanen he..

Het was een vakantie om nooit meer te vergeten, en ik wil er zeker eens een keer terug. Het was fijn, mooi, een leuk en gastvrij land en vooral genieten.

Wat was jullie mooiste vakantie?

liefsbibian

Vorige blog Volgende blog

Ook leuk om te lezen!

18 reacties

Mijn mooiste vakanties waren zeker ook in de VS. We zijn twee weken op huwelijksreis geweest naar New York en voordat ik m’n hubby leerde kennen ben ik ook drie weken in m’n eentje in New York geweest. Ook zijn we 9 dagen in Orlando geweest, twee weken langs de westkust gereden en vorig jaar nog een dikke week is Vegas geweest. Dit keer gaan we naar Thailand: helemaal de andere kant op. Ben heel benieuwd hoe me dat gaat bevallen.
    Linda onlangs geplaatst…Review: Rimmel Moisture Renew lipsticksMy Profile

Mijn mooiste vakantie was onze tour door Amerika voor 3 weken. Begonnen in Miami, toen naar oando, clearwater, Napels, key largo, key west en weer terugvaar Miami en met het vliegtuig naar New York!

Onze mooiste vakanties zijn toch wel onze wintersport vakanties! De rest van de vakanties kan ons gestolen worden, als we maar op wintersport kunnen 😉
    Geertje onlangs geplaatst…Stay At Home Beauty Bestaat Een Half Jaar – Winactie…My Profile

Wauw; wat gaaf allemaal! Ook erg leuk dat jullie het zo goedkoop konden krijgen! Ik wil ook nog dolgraag naar Amerika, het lijkt me leuk om naar Disney (of het deel waar jij dan bent geweest; zag er tof uit!), Sea World en al die malls te gaan!

• Reageer Bibian Sloot 2 april 2014 om 15:51

Ja echt super leuk, aanrader!

Wat gaaf, ik heb veel goede herinneringen aan mijn vakanties in callantsoog, daar hebben wij een aantal jaren op dezelfde camping gestaan. Ik ben de afgelopen 5 jaar niet weg geweest, dus het word nodig tijd!
    Suzanne onlangs geplaatst…Hello April !My Profile

Gaaf zeg! Leuk om te lezen! Mijn favoriete vakantie was afgelopen zomer, de eerste vakantie met ons gezin. We zaten in de buurt van Castricum en alles was zo ontspannen heerlijk!
    Joyce onlangs geplaatst…Netflix stream team!My Profile

• Reageer Bibian Sloot 2 april 2014 om 15:49

Dat lijkt me ook heerlijk, deze zomer gaan wij met mijn vader en zijn vriendin een weekje kamperen, nu al zin in!

super he! Ik heb zo veel zin om terug te gaan naar Amerika, maar dat zit er voorlopig niet in!
    Eline onlangs geplaatst…Maart 2014My Profile

Leuk om te lezen, Amerika lijkt me ook gaaf en ga ik zeker nog een keertje naartoe! 🙂

• Reageer Bibian Sloot 2 april 2014 om 15:48

Zeker doen Robert, wij willen wel mee!

Wauw wat gaaf om te lezen. Mijn mooiste vakanties waren India in 2011 en New York in 2012. Super gaaf!
    Dita onlangs geplaatst…Random foto’s van ons inrichtingMy Profile

• Reageer Bibian Sloot 2 april 2014 om 15:48

Oh India lijkt me ook heel mooi!

Ik wil ook nog heel graag naar Amerika! Jullie vakantie indeling spreekt me wel erg aan, alleen zou ik ook nog paar dagen (?) willen shoppen natuurlijk ;).
    Mijn mooiste vakantie is samen met mijn man naar de Dominicaanse Republiek ’12, dat was echt een ongelofelijke ervaring. We willen zeker nog een keertje terug gaan als ons zoontje wat ouder is. Hmm…zon, zee & strand + een heerlijke temperatuur.
    Judith onlangs geplaatst…TIP: give-away van hippe blogmama: http://www.mamajulesjeanne.beMy Profile

Wat een leuk verslag zeg!

• Reageer Stephanie 2 april 2014 om 23:14

Oh wat een mooie reis en superleuke foto’s! En dolfijnen voeren lijkt me zooooo leuk ja <3!

Mijn mooiste reizen waren naar Roemenië (3 weken zwerfhonden steriliseren in 2009, 4 weken zwerfhondenproject begeleiden in 2011 en 1 weekje op bezoek bij mensen die we daar hadden leren kennen in oktober 2011), 2 weken naar Australië met mijn vriend en daar verloven in 2012 en 3 weken naar de Dominicaanse Republiek om daar 4 huizen te bouwen voor de plaatselijke bevolking in 2012.

Dat zijn de reizen die er voor mij uitspringen en waar ik nog vaak aan terugdenk <3
    Stephanie onlangs geplaatst…Challenge | 100 happy days!My Profile

Prachtige foto’s! Lijkt me echt geweldig om rond te reizen door Californië.
    Svenja onlangs geplaatst…London fashion wishlistMy Profile

• Reageer Summertime TAG | Little Wonder World 10 augustus 2014 om 06:02

[…] is denk ik de laatste vakantie van mijn vriend en ik samen. Het was in 2011 en we gingen samen naar Amerika. Het was onwijs spannend en het gaf me een magisch gevoel. Een gevoel dat nog geen enkele vakantie […]