Food, Persoonlijk, WeightWatchers

Mijn dagelijkse eetmenu

image

Na een aantal verzoekjes van jullie kant voor een weekmenu van mij, leek het me afgelopen week wel een geschikte week om eens even met de billen bloot te gaan. Jullie vroegen je af wat ik zoal eet tijdens een Weight Watchers week en omdat ik na een mini-vakantie toch weer even de modus op “lijnen” moet zetten, deel ik hieronder graag een paar dagen van mijn weekmenu. Met Weight Watchers heb je verschillende formules waar je je aan moet houden. Ik ben hier niet zo streng in omdat ik al zo lang bezig ben, dus bij de mensen die het programma ook volgen zal het waarschijnlijk opvallen dat ik niet altijd alle formules haal. Dat is mijn keuze en ik voel me er ook goed bij! Mochten jullie tips hebben laat het me dan vooral weten in de comments!

Dag 1
Ontbijt: Yoghurt met appel, rozijntjes en honing.
Lunch: 4 crackers met sandwichspread Mexicaans.
Diner: Aardappels uit de oven met een groenteburger en komkommersalade.
Tussendoor: Twee lange vingers en een glas Optimel banaan.

Dag 2
Ontbijt: Kwark met een banaan.
Lunch: 2 boterhammen met 1 plak 30+kaas en wat plakjes komkommer.
Diner: Couscous met slanke kaassaus.
Tussendoor: Smoothie van aardbei, banaan en een rijstwafel met een dun laagje pindakaas.

Dag 3
Ontbijt: Smoothie van yoghurt, aardbei en mango.
Lunch: 4 crackers met  2 plakken 30+kaas, komkommer en tomaat.
Diner: Pasta met een kipsaucijsje in tomatensaus.
Tussendoor: Weight Watchers koekje.

Dag 4
Ontbijt: Smoothie van banaan en mango en een rijstwafel.
Lunch: Tosti met  30+kaas.
Diner: Aardappel roerbakschotel met kipshoarma.
Tussendoor: Zakje NibItt.

Dit zijn 4 dagen uit een goed geplande Weight Watchers week van mij. Ik probeer me er dan ook echt streng aan te houden en mocht ik honger hebben eerder te grijpen naar een stuk fruit dan naar iets ongezonds. Ik ontzeg mezelf ook niks en zorg dat ik elke dag wat lekkers mag. Zoals je kunt zien eet ik niet de “hippe” gezonde dingen, maar ben ik van “gewoon” eten. Ik leef ook niet op een supergezonde manier, maar dat probeer ik ook niet. Ik wil lekker genieten van het leven en daar hoort in mijn ogen lekker eten bij. Ik ben gewoon niet van de healthy foods, maar met dit eetpatroon ben ik toch al 30 kilo afgevallen dus voor mij werkt het prima en is het ook gewoon vol te houden! Wat ook helpt is om af en toe eens wat nieuws uit te proberen. Vaak kijk ik op de site van de Albert Heijn of ze nog een lekker recept hebben, afwisseling is namelijk bij mij de grote truc.

Mochten jullie nog vragen hebben laat het me gerust weten, en wat zijn jou favorieten “magere” gerechten? Ik ben altijd in voor iets nieuws.

liefsbibian

Vorige blog Volgende blog

Ook leuk om te lezen!

20 reacties

  • Reageer inge 16 augustus 2014 om 06:56

    Ik vind het knap dat je dit zo strak aan kan houden. En 30 kilo! Knap man..Ik ben niet per se gericht op afvallen maar wel op gezond eten en ik kan de ‘snelle waldorfsalade’ van de blog uitpaulineskeuken echt aanraden. Heerlijk!!

  • Reageer Kelly caresse 16 augustus 2014 om 07:09

    Wat leuk om zo in je eetmenu te kijken en wat vind ik het knap dat je dit zo volhoudt. Het komt op mij als best weinig over dus alleen maar respect dat het zo goed gaat. Ben benieuwd wat je er dan bij drinkt.
    Kelly caresse onlangs geplaatst…Vlogweek dag 6 : Dagje eruit met Yannick naar Brussel en zwemmenMy Profile

  • Reageer Jess 16 augustus 2014 om 07:20

    Leuk om te lezen en fijn dat je gewoon normaal eet. Respect dat je al zoveel kilo’s bent kwijt geraakt. You go girl!
    Jess onlangs geplaatst…Instagram diary #39My Profile

    • Reageer Bibian Sloot 16 augustus 2014 om 21:42

      Dankjewel!

  • Reageer selina 16 augustus 2014 om 07:48

    Wat mij opvalt is dat je heel weinig tussendoor eet! Snij eens een komkommer in reepjes en maak van dille en yogurt een sausje en dip daar je komkommer of wortel in. Of een lepeltje heksenkaas met yogurt aanmaken (is gezonder en magerder) & voor de rest avond eten verse groentesoep met stokbrood doet het altijd goed.

    Maar voor de rest toppie meid!! 30 kilo is gigantisch veel en zolang je kleren lekker zitten let niet teveel op de cijfers!

  • Reageer Dita 16 augustus 2014 om 07:54

    Wauw goed hoor! Ik vind het zo knap dat je zoveel bent afgevallen.
    Dita onlangs geplaatst…My Life – Augustus 2014 #2My Profile

  • Reageer Angela 16 augustus 2014 om 08:13

    Super knap dat je het al zo lang vol houdt, maar ook fijn dat je niet zo strikt meer hoeft te zijn met de combinaties! Leuk om je dagelijkse eetmenu te zien.
    Angela onlangs geplaatst…My life in pictures: zwanger week 30My Profile

  • Reageer Marion 16 augustus 2014 om 08:28

    Poeh dat is best een streng dieet zeg! Knap! Je bent echt goed bezig. Dat je al zoveel bent afgevallen en stug volhoudt, mijn complimenten. Ik hoop dat je snel je streefgewicht haalt!
    Marion onlangs geplaatst…Depressie De Deur Uit #Dag 8My Profile

  • Reageer Jennifer 16 augustus 2014 om 09:06

    Ik vind het wel leuk om te zien wat voor jou weight watchers is in jouw voedingspatroon. Maar ik vind het zelf best streng, ook omdat je echt maar 1 tussendoortje neemt over de hele dag. Ik ben zelf meer van het regelmatig kleinere hoeveelheden eten. Maar als dit het voor jou is, dan is dat natuurlijk helemaal prima!
    Jennifer onlangs geplaatst…Over de reactiesMy Profile

  • Reageer Eline 16 augustus 2014 om 10:19

    Ik ben wel van de ”healtyfood”, zoals jij het omschrijft. Het leukste vind ik om gezonde varianten op ongezonde gerechten te bedenken, zoals gezonde shoarma <3
    Eline onlangs geplaatst…Gezondere shoarmaMy Profile

  • Reageer Miranda 16 augustus 2014 om 10:31

    Wat knap dat je dat zo deelt met de wereld:) enne respect hoor, dat je het zo goed oppakt weer:)

    Fijn weekend!
    Miranda onlangs geplaatst…Pindakaas; wat kun je daar mee?My Profile

    • Reageer Bibian Sloot 16 augustus 2014 om 21:43

      Dankje, soms gaat het even niet maar ik probeer de volgende dag het dan weer op te pakken.. In de zomer is het toch een tikkeltje moeilijker heb ik ervaren hihi

  • Reageer Lauriette 16 augustus 2014 om 10:40

    Ik had verwacht dat zo’n dagelijks eetmenu veel en veel strenger was! Dit is allemaal super lekker! 🙂 Topprestatie!
    Lauriette onlangs geplaatst…Lange lokken met 1001Extensions (+Winactie!)My Profile

  • Reageer Miriam 16 augustus 2014 om 15:00

    Knap zeg dat je er al 30 kilo mee bent afgevallen! Ik ben zelf 3 jaar geleden 12 kilo afgevallen. Niet met een officieel dieet, maar eigenlijk is het vergelijkbaar met wat jij eet. Ik ben zelf ook van het normaal eten. Gewoon een boterham, aardappels, pasta. Ben ook niet van dat clean, superfoods en healthy eten.

  • Reageer Odile 16 augustus 2014 om 19:02

    Leuk om dit eens te lezen. Ik ben ook van het normale eten en af en toe wat lekkers tussendoor anders hou ik het echt niet vol!
    Odile onlangs geplaatst…Noppies zwangerschapskleding herfst/ winter 2014My Profile

  • Reageer Healthy Mommy 16 augustus 2014 om 22:35

    Credits voor het normale eten en tóch afvallen. Er is al tijden geleden bewezen dat het om lifestyle verandering gaat. Niet vanwege een trend een halfjaar op handjes chiazaad, gojibessen en shakes te leven om vervolgens toch weer terug te vallen in het oude (vaak ongezonde) eetpatroon. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk. Mooi regelmatig dagmenu. Lekker normaal! Als personal trainer ben ik natuurlijk ook benieuwd naar je beweeg patroon, maar met een kleine (grote) jongen in huis beweeg je vast meer dan de gemiddelde Nederlander 😉
    Healthy Mommy onlangs geplaatst…Wij kunnen niet zonder…My Profile

  • Reageer Anneleen 17 augustus 2014 om 10:48

    Ik vind het erg knap dat je dit kan volhouden! Je bent heel goed bezig!

  • Reageer Marjon 17 augustus 2014 om 12:22

    Wauw, echt heel goed dat je al zoveel bent afgevallen! En wat eet je lekkere dingen. Geloof dat ik maar eens bij een andere supermarkt boodschappen moet doen om wat ‘gezondere’ versies van lekkere dingen te halen. Onze c1000 heeft niet zo’n groot assortiment.
    Ik was net nieuwsgierig hoe het ging, of je het een beetje vol kan houden. Mag ik vragen hoeveel je ongeveer nog af wil vallen?
    Ik heb berekend dat ik voor volgend jaar april ongeveer 15kg kwijt wil/moet zijn. Hoop dat dat gaat lukken.

  • Reageer Eilish 18 augustus 2014 om 14:35

    pas op dat je niet te weinig eet he… want dat is ook niet goed! Eigenlijk behoor je meer tussendoortjes te eten namelijk! Maar goed bezig!
    Eilish onlangs geplaatst…Media ♥ Mijn 5 laatst bekeken films #2My Profile

  • Reageer Alesia Trest 3 januari 2015 om 03:48

    Enorm leuke artikel. Zo fijn dat ik het jaar mag ingaan met zoveel informatie. Bedankt 🙂 en je hebt er alvast een volger bij. Zijn er naast de zaken die je in deze post aanhaalt nog dingen die ik kan doen om af te vallen? Nog een gelukkig nieuwjaar btw 🙂

  • Laat een reactie achter

    CommentLuv badge