Food, Persoonlijk, WeightWatchers

Eetdagboek van Bibian: Weight Watchers Week #1

De eerste week van ons Weight Watchers avontuur 2.0. De eerste week is altijd aftasten, veel tellen, nadenken, uitrekenen en nog een keer tellen. Vandaag deel ik met jullie mijn eerste week Weight Watchers met de Smart Points. Een nieuw systeem, want wij zijn vorige keer afgevallen met de ProPoints methode. Zien wat ik gegeten heb met deze nieuwe aanpak? Kijk dan mee! Zoals je gaat zien eet en drink ik ’s avonds wat lekkers, hierdoor kan ik het makkelijker vol houden en kan je uit kijken naar de avond. (Ik heb het drinken niet telkens gefotografeerd, dit was thee of water).

WW1Ik begon met een ontbijtje van Franse magere kwark met een banaan. Rond een uur of elf kreeg ik honger en at ik twee rijstwafels met pittige hummus. Nadat ik de foto had gemaakt heb ik er nog sambal overheen gedaan, erg lekker! Als lunch maakte ik mezelf een sandwich met philadelphia, ham, rucola, komkommer en tomaat. Ook hier smeerde ik wat sambal over de boterham voor nog wat extra pit. Als avondeten besloot ik krieltjes en een kip cordon bleu in de airfryer te doen, ideaal want je hoeft dan geen boter/olie te gebruiken. Ik kookte wat boontjes erbij en daaroverheen deed ik een klein beetje philadelphia voor de smaak, en ik nam voor 1 SP (SmartPoint) wat ketchup. Als avondsnack nam ik een blikje cola light en een WW (WeightWatchers) reep.

dag2(Sorry voor de wat donkere foto’s maar het licht is nog steeds ’s ochtends en ’s avonds niet optimaal…) De tweede dag begon ik wederom met kwark en wat fruit, banaan, mango en aardbeien.  Als lunch at ik wraps met kipfilet, hummus, komkommer, sla en sambal. Als tussendoortje at ik twee rijstwafels, ik was hier vergeten een foto van te maken dus gebruikte even die van gisteren om jullie toch een beeld te geven. Als avondeten aten we krieltjes, bloemkool en broccoli en een runderburger. Als sausje koos ik voor een klein beetje chili saus. In de avond nam ik wederom een Weight Watchers snack, namelijk een zakje chips. Ik moet zeggen dat er in vergelijking met de vorige aanpak echt weinig in zit.

PicMonkey Collage2Ik begon vandaag met 5 cracottes met smeerkaas sambal. Ik wilde eigenlijk rijstwafels maar mijn lieftallige kind had ze opgegeten haha. Als lunch nam ik 4 volkoren crackers met runderrookvlees en daarop twee eieren. Tijdens het wandelen nam ik een lekkere appel en toen ik koud en verkleumt terug kwam dronk ik een opkikkertje in de smaak kip. Als avondeten maakte ik kip kerrie met veel groente, rijst en gegrilde courgette. In de avond neem ik wat Fanta zero en een Weight Watchers brownie reep.
dag4Vandaag begon ik de dag met een smoothie van Franse magere kwark, water, aardbeien en mango en een grote mok thee. Als lunch maakte ik mini wraps, hier komt binnenkort het recept van online. Tussendoor maakte ik wat appeltjes klaar die we met z’n allen op aten. Als avondeten maakte ik pasta met zelfgemaakte kipshoarma, prei, paprika, courgette en een Weight Watchers sausje. Zoals elke avond mocht ik ook deze avond een snack en ik koos voor een zakje Weight Watchers chips en een blikje cola light.
dag5Wel een beetje eentonig maar daar is de franse kwark weer, ik probeer wel een beetje af te wisselen dus vandaag neem ik een kiwi en een banaan erbij. Tussendoor snack ik twee rijstwafels met een dun laagje pindakaas. Als lunch maak ik een broodje ei. ’s Avonds eet ik een biefstukje uit de Airfryer (aanradertje, want geen boter!), gekookte aardappels en broccoli met een groentesausje. Als de kids op bed liggen drink ik een glas Slimpie met een browniereepje van de Weight Watchers.
dag6Vandaag begon de dag niet zo leuk, River had 40,4 graden koorts en dat resulteerde in een heel erg zielig mannetje die alleen maar bij mij wou zitten. Lastig want ik heb natuurlijk ook nog een baby die aandacht wil. Gelukkig kwam mijn schoonmoeder de redder in nood maar daarom kon ik alleen even snel ontbijten met wat vanille yoghurt. Toen mijn schoonmoeder er was at ik 3 crackers met smeerkaas peper. Als lunch nam ik een tosti met pesto en mozzarella light. Als avondeten gooide ik wat rauwe stukjes aardappel en een kipschnitzel in de airfryer, ik maakte er wat sla bij en voilà. Als avondsnack nam ik wederom een glas Slimpie en een browniereep van Weight Watchers.
dag7Ik begon de dag met een smoothie van banaan, aardbei en magere Franse kwark. Tussendoor nam ik 3 cracottes met smeerkaas. Als lunch maakte ik wraps met hummus, sambal, kipfilet, zoete puntpaprika, augurk en komkommer. Als avondeten maakte ik zelf kipshoarma, een broodje erbij, sla en wat komkommer. Als sausje maakte ik van magere kwark een tzatziki. Als snack nam ik een blikje cola light en een zakje Nibb It. Voor de mensen die Weight Watchers doen: deze bevat maar 3 punten en is dus een goed alternatief voor de Weight Watchers repen! Oké, niet gezond maar wel heel lekker!

Zo dat was mijn eerste week Weight Watchers, met deze week ben ik 1,5 kilo afgevallen. Je ziet dat ik elke avond wat lekkers neem, dit doe ik om het vol te blijven houden. Het is niet zo dat ik maar 4 kilo kwijt moet en dus is het voor langere tijd. Ook is dit na het afvallen ook fijn want dan eet je zo nu en dan ook wat lekkers. De meningen zullen er vast over verdeeld zijn maar als het voor mij werkt vind ik dat het belangrijkste. Mochten jullie ergens een recept van willen laat het dan zeker even weten. 

Vorige blog Volgende blog

Ook leuk om te lezen!

41 reacties

  • Reageer simpel, met een snufje liefde 18 januari 2016 om 06:07

    Leuk om te zien. Ik heb zelf nog nooit WW gedaan, dus heb geen idee hoe het zit met die punten. Lijkt me wel dat het tellen de hele dag heel veel tijd kost.
    simpel, met een snufje liefde onlangs geplaatst…week 3, met een snufje liefdeMy Profile

  • Reageer Channa 18 januari 2016 om 06:09

    Ziet er allemaal erg lekker en toch vrij gezond uit hoor! 😉 en 1,5 kg is super goed! Lekker zo doorgaan!
    Channa onlangs geplaatst…Ik beken: wij schreeuwen soms tegen onze kinderen!My Profile

  • Reageer Josan 18 januari 2016 om 06:09

    Het valt me nog mee hoe lekker gevarieerd je uiteindelijk kan eten. Dat is toch een beetje mijn angst. Dat je vanaf dan op repen en shakes moet leven. Maar zo vind ik het een stuk aantrekkelijkerr vooral als je dan ook nog anderhalf kilo afvalt.
    Josan onlangs geplaatst…Met 1 kind ben je moeder maar nog geen gezinMy Profile

  • Reageer Marion 18 januari 2016 om 06:29

    Ziet er goed uit. Ik weet dat mijn moeder vroeger al WW deed en ik ben al 38. Moet je nagaan hoe lang dit al bestaat! Dat zegt ook wel wat over het dieet zelf. Denk dat dit een stuk beter is dan zo’n crashdieet. Succes.
    Marion onlangs geplaatst…Loving Lazy Sundays #75My Profile

  • Reageer Tamara 18 januari 2016 om 06:35

    Het valt me nog mee hoeveel variatie erin zit! Eigenlijk mag ne nog best veel dingen wel eten! Had ik niet verwacht!
    Tamara onlangs geplaatst…Laat jij je kind wel of niet vaccineren?My Profile

  • Reageer Kelly Caresse 18 januari 2016 om 07:14

    Dat ziet er allemaal heel lekker uit, ik vind Franse kwark ook erg lekker en als ik vaker smoothies zou maken dan vind ik die ook heerlijk, Weightwatchers lijkt me wat dat betreft een heel fijn programma omdat je zelf zoveel kan variëren
    Kelly Caresse onlangs geplaatst…De mooie momenten van het zwanger zijnMy Profile

  • Reageer Dorien 18 januari 2016 om 07:17

    Er zit nog veel variatie in, denk dat je dat ook wel nodig hebt om het vol te houden. De kop is er af en de eerste 1,5 kilo ook!

  • Reageer Miranda 18 januari 2016 om 07:22

    Ik heb nog nooit weight watchers gedaan. Lijkt me wel even lastig met die punten en al dat tellen:) maar als ik zo zie wat je allemaal eet, lijkt het me goed te doen toch?
    Leuk, zo’n eetdagboek!
    Miranda onlangs geplaatst…Dit vind ik stom!My Profile

  • Reageer Simone 18 januari 2016 om 07:45

    Goed bezig Bibian! Het ziet er allemaal heerlijk uit.

  • Reageer Milou 18 januari 2016 om 07:56

    Ziet er goed uit! Als ik nu kijk denk ik: wow best weinig eigenlijk (omdat ik nu automatisch meer opschep enzo), maar daar was ik destijd ook zo aan gewend. Ben benieuwd naar het recept van de mini wraps!
    Milou onlangs geplaatst…De liefde voor beauty is terugMy Profile

  • Reageer Saskia 18 januari 2016 om 08:14

    Ziet er goed uit en lijkt me iets om gemakkelijk vol te kunnen houden. Ik vind het juist slim om elke avond een snack te nemen. Ik ben zo iemand die het zichzelf zou ontzeggen en vervolgens een hele zak chips weg eet 🙂
    Saskia onlangs geplaatst…Er even uit!My Profile

  • Reageer Nicole 18 januari 2016 om 08:19

    Ik ben nu bijna twee weken bezig. Veeeel groente en fruit hier. Maar al die WW produkten heb ik niet! Die ga ik ook bestellen ik wil ook iets dat naar chocolade smaakt haha!
    Nicole onlangs geplaatst…Zwanger zijn met Lupus (CDLE). Hoe is dat?My Profile

  • Reageer Annet 18 januari 2016 om 08:37

    Goed bezig!
    Vooral ook blijven genieten inderdaad.
    Ik doe mee.. maar dan zonder WW.
    En ik heb ook nog wel een tijdje te gaan.. dus vaak bewaar ik mijn zuivel tot s avonds op de bank en kies dan voor vanille of chocoladevla, dat is dan mijn extraatje van de dag.
    Ieder zo zijn voorkeur toch? !
    Ga zo door!

  • Reageer Leonie 18 januari 2016 om 08:40

    Hmm! Gezond eten ziet er zoveel lekkerder uit dan die vette zooi he! Heerlijk om je dag te starten met zo’n smoothie.. Dat doe ik in de zomer ook, maar nu heb ik daar minder zin in ofzo.
    Leonie onlangs geplaatst…Mamakraamt: Zwangerschapsupdate #1; t/m de zwangerschapstest!My Profile

  • Reageer Charlotte 18 januari 2016 om 08:44

    Super fijn dat je nog wel gewoon lekker en gevarieerd kan eten en dat je zelfs mag snacken! Jullie zijn goed bezig hoor!
    Charlotte onlangs geplaatst…Ik geef het toe, ik ben verslaafd…My Profile

  • Reageer Joyce 18 januari 2016 om 09:04

    Dit ziet er goed uit allemaal zeg! Ik had eerlijk gezegd een ander beeld bij WW. Ben benieuwd hoe je afval proces gaat! Succes 🙂
    Joyce onlangs geplaatst…Blote mama buik van MarinaMy Profile

  • Reageer Nesrin 18 januari 2016 om 09:13

    Het ziet er nog best aardig uit en ik ben mij ervan bewust dat soms niet zal meevallen. Je bent super goed bezig, de kop en 1,5 kilo zijn eraf! Betaaaaa. Ga zo door! Ik ben heel benieuwd hoe de tweede week gaat.
    Nesrin onlangs geplaatst…Keeping up with Nesrin #3My Profile

  • Reageer Joyce 18 januari 2016 om 10:05

    Fijne inspiratie! Heb weer wat ideetjes opgedaan voor de komende week! 🙂
    Joyce onlangs geplaatst…Moments of Joy #10My Profile

  • Reageer Lifesabout 18 januari 2016 om 10:13

    Ik doe er zelf niet aan mee maar het lijkt mij heel fijn voor degene die wel meedoen, om jullie eetdagboeken te zien en te lezen! Keep up the good work!
    Lifesabout onlangs geplaatst…Ouders zijn te lui geworden als het om zindelijkheid gaat.My Profile

  • Reageer Nicole 18 januari 2016 om 10:46

    Je bent goed bezig! Ben zelf ook met een eetdagboek bezig, voor mezelf ook.. alleen maak ik geen foto’s. Zou ik toch eens moeten doen haha, want dat zorgt wel voor verduidelijking vind ik zelf.
    Als ik het zo zie doe ik ongeveer hetzelfde qua eten alleen doe ik geen ww… 🙂
    Nicole onlangs geplaatst…10 redenen waarom ik van bloggen houdMy Profile

  • Reageer Vanessa 18 januari 2016 om 10:58

    Leuk om te zien! Ik ben er altijd over verbaasd hoeveel lekkers je eigenlijk nog mag eten bij Weight Watchers. Fijn dat ze zelf ook lekkere snacks hebben, zoals die brownierepen en chips. Ik kan me voorstellen dat je daar ’s avonds wel van geniet. Veel succes nog!
    Vanessa onlangs geplaatst…HEMA 3 in 1 micellair cleansing waterMy Profile

  • Reageer Lilian 18 januari 2016 om 11:35

    Leuk om te zien! En al 1.5kg afgevallen, lekker bezig!! Enige wat ik me af vraag, is of al die frisdrank ’s avonds (wel zero! 🙂 ) of dat niet onwijs veel punten kost? Ik kan me goed voorstellen dat je water en thee helemaal zat bent na een dag, maar frisdrank lijkt me meteen zo slecht? Ik hoop dat je ’t goed op vat, want ik bedoel ’t absoluut niet naar, ik vraag ’t me gewoon af! Ik wil misschien toch ook wel zo’n soort programma gaan doen en twijfel of WW iets voor mij is.

    • Reageer Bibian 18 januari 2016 om 14:43

      De meeste light frisdranken zijn als je er gewoon normaal 1 per dag neemt 0 punten. Dat betekent natuurlijk niet dat je de hele dag cola kan gaan drinken want dat werkt natuurlijk niet. Maar een cola light ’s avonds kan dan geen kwaad 🙂

      • Reageer Lilian 18 januari 2016 om 21:43

        Ah oke wow! Dat wist ik dus echt niet! Ik dacht dat dat wel snel minimaal 3 punten zou zijn ofzo haha! Bedankt voor je reactie ook 🙂

  • Reageer anneleen 18 januari 2016 om 12:08

    Ziet er allemaal erg lekker uit! 🙂 En groot gelijk dat je jezelf ook nog wat lekkers gunt!
    anneleen onlangs geplaatst…Strengths and weaknesses testMy Profile

  • Reageer Dita 18 januari 2016 om 12:09

    Heel leuk om te zien wat je zoal eet op een dag.
    Dita onlangs geplaatst…Zwangerschapsupdate #9 Week 34 t/m 36My Profile

  • Reageer Marieke 18 januari 2016 om 12:45

    Leuk om te lezen! Ook erg fijn dat je eigenlijk gewoon nog van alles kan eten, maar er gewoon ‘iets’ beter bij na moet denken. Sport je er eigenlijk ook nog bij of dat niet?

    • Reageer Bibian 18 januari 2016 om 14:42

      Nee, ik sport er niet bij. Ik heb vaak geprobeerd te sporten maar het is gewoon niet zo mijn ding. En ik sport al genoeg met twee kinderen hahahahaha

      • Reageer Natascha Ippel 18 januari 2016 om 19:52

        Hahaha. Ik heb ook 0,0 motivatie om te sporten, maar heb het idee dat het met dit nieuwe WW programma belangrijker is om het toch te doen.. Heb jij zo’n Fitbit of een andere stappenteller? Want ik denk dat jij (en ik denk zelf ook) door de dag heen best wat activepoints verdient!

  • Reageer Michelle 18 januari 2016 om 13:17

    Leuk om te lezen, dit artikel! Het lijkt me een hele fijne, ‘normale’ manier van afvallen. Het is naar mijn idee best een normaal eetpatroon, je hoeft niet ineens alleen maar op een komkommer te knagen ofzo! Groot gelijk, dat je ’s avonds wat lekkers neemt, volgens mij ga je het zo veel beter volhouden. Gewoon lekker van genieten!
    Michelle onlangs geplaatst…BEVALLEN: THUIS OF IN HET ZIEKENHUIS?My Profile

  • Reageer Jodi - liefthuis 18 januari 2016 om 13:23

    Wauw je lunch ziet er echt heel lekker uit. Dat recept ben ik benieuwd naar. Met iedere avond iets lekkers wat je mag, is het denk ik ook goed vol te houden. Knap hoor 1,5 kilo. Netjes. Wat vind je ju vooral lastig?
    Jodi – liefthuis onlangs geplaatst…Onze spruit…Mede mogelijk gemaakt door de kraamverzorgster….Wat ik niet wist…..My Profile

  • Reageer Malou 18 januari 2016 om 14:24

    Verstandig dat je ’s avonds wel iets lekkers eet, anders lijkt het me heel moeilijk vol te houden.
    Malou onlangs geplaatst…Bloggers zijn ook mensenMy Profile

  • Reageer Natascha Ippel 18 januari 2016 om 19:47

    Leuk om te zien! Valt me op dat je elke avond een snack eet. Mijn punten zijn na het avondeten allang op.. 😜 En wat ontbijt / lunch je verder gezond! Ik ben zo’n zeikerd die niet van yoghurt, kwark, komkommer, tomaat enzo houd. Lunch is altijd brood bij mij en ontbijt vaak met zelfgemaakte havermoutpap! Morgen jullie muffins maar eens proberen!
    Overigens zijn de browniereepjes wel erg lekker hè! Alleen jammer dat ze zo klein zijn geworden net als de inhoud van de zakjes chips (weinig).. 😭

  • Reageer Elise 18 januari 2016 om 19:47

    Ga zo door meiden jullie doen het goed
    Ik Vind Het Erg inspirrerend wat jullie doen

  • Reageer Melanie 19 januari 2016 om 09:02

    Wat een lekkere gerechten allemaal! En dan daarmee ook nog afvallen! Ik heb gisteren het sonja bakker boek gekocht omdat ik 8/9 kilo kwijt wil voor eind augustus als we gaan trouwen, maar deze week menu’s zien er zo goed uit gat ik straks maar een lijstje gaat maken en de supermarkt in duik :p

    • Reageer wendy 19 januari 2016 om 22:37

      Hè hier een tip van een afgestudeerd gewichtsconsulent. Sonja bakker is echt een van de slechtste diëten die je in Nederland ziet. Dit komt omdat zij producten aanraad met relatief veel suiker. Neem de eierkoek en ontbijt koek. Het is goed mogelijk dat je met het dieet wel zult afvallen want uit eindelijk gaat af vallen om minder calorieën binnen krijgen dan je eet en dat gebeurd als het goed is wel als je haar schema volgt. Echter is het gebruik van suikerrijke producten een gevaar omdat je lichaam na het eten van die producten vraagt om meer suiker en dus kans op zoete trek. Bovendien doet suiker niet veel goeds voor je huid en je fitheid. Na mijn idee zijn ww en body boots vele betere (werken met een betere gedachte achter de producten) diëten om mee af te vallen. Ik hoop dat je je niet aangevallen voelt of ontmoedigd nu maar dit is puur een tip van iemand die mensen begeleid met afvallen. Groetjes wendy

  • Reageer Quirine 19 januari 2016 om 09:27

    Heel blij met deze post! Ben zelf afgelopen zondag begonnen, dus zo krijg ik inspiratie én motivatie. Ik eet ongeveer hetzelfde als jij behalve dan het zuivel-gedeelte maar dat komt omdat ik niet zo heel erg van yoghurt en kwark hou.. Ben benieuwd naar het recept van de kleine wrapjes! 🙂

  • Reageer Cindy 19 januari 2016 om 13:08

    Het ziet er allemaal erg lekker uit, vooral die pasta met kipshoarma, ik ben wel benieuwd naar dat recept. Succes!
    Cindy onlangs geplaatst…Nieuw begin: cursus mindfulnessMy Profile

  • Reageer Jessica 19 januari 2016 om 21:01

    Ziet er heel lekker en gezond uit! Super dat je 1,5 kilo bent afgevallen! Je bent super bezig…. Ga zo door!!!
    Jessica onlangs geplaatst…4 jaar samen!My Profile

  • Reageer Eetdagboek van Bibian: Weight Watchers Week #3 | Little Wonder World 3 februari 2016 om 06:00

    […] eetdagboek van de eerste week Weight Watchers werd goed ontvangen en daarom besloot ik mijn 3e week ook weer bij te houden. […]

  • Reageer Susanne 9 februari 2016 om 11:03

    Heel leuk om te lezen en inspiratie op te doen! Ik ben zelf ook bezig en vind het soms wat lastig qua variatie dus ben hier heel blij mee!
    Wat ik me wel afvraag; Als ik het goed zie in de app, is een wrap 4 punten. Ik zie dat jij er 4 eet als lunch. Het ziet er heerlijk uit maar het zou wel een groot deel van mijn dagtotaal zijn. Of zijn het speciale wrapjes?

  • Laat een reactie achter

    CommentLuv badge