Food, Persoonlijk, Recepten, WeightWatchers

Eetdagboek van Bibian: Weight Watchers Week #3

Mijn eetdagboek van de eerste week Weight Watchers werd goed ontvangen en daarom besloot ik mijn 3e week ook weer bij te houden. Kijk mee naar wat ik afgelopen week gegeten heb! Oja, qua drinken drink ik voornamelijk water en thee maar dat zet ik niet steeds op de foto haha.

WWdag1Ik begon de dag met de smoothie bowl, wat hier allemaal in zit kunnen jullie volgende week lezen! Als tussendoortje koos ik voor een rijstwafel met een dun laagje smeerkaas sambal. De cola light heb ik zo’n beetje de hele dag over gedaan. Ik had lekkere trek en ik probeerde het met een paar slokjes cola te stillen. Voor de middag maakte ik zelf tomaten-groentesoep en at ik een ciabatta met pesto, mozzarella en tomaat. ’s Avonds aten wij Mexicaanse wraps met kipfilet en groente. Als avondsnack koos ik voor een klein zakje chips.

PicMonkey CollageIk begon de dag met mijn lievelings smoothie (kwark, water, ananas, mango en aardbei). Als tussendoortje nam ik een glas Slimpie en een ontbijtmuffin. ’s Middags at ik mini wraps met gyros-kipfilet (heel lekker!) en rauwkost, daarbij nog een kopje zelfgemaakte tomatensoep. In de avond at ik boerenkoolstamppot met magere knakworstjes en wat mosterd, als “toetje” nam ik wat Optimel vanille yoghurt en een verse mango. ’s Avonds laat nam ik nog een brownie reep en een blikje cola light.
dag3vanwwVandaag begon ik met Optimel vanille yoghurt met een fijngesneden appeltje en wat verse mango. Omdat ik moest werken nam ik mijn lunch en tussendoortje mee. Ik at een tosti met kaas en tussendoor een banaan en een kiwi. In de avond at ik farfalle met kipshoarma, groente, en een sausje van brie light. In de avond nam ik zoals gewoonlijk weer mijn favoriete snackje!

dag4In de ochtend eet ik Optimel griekse stijl kers met een handje kellogs. Tussendoor at ik een appel die ik vergeten ben te fotograferen. Als lunch nam ik wraps met kipfilet, sambal, augurk, komkommer en paprika. In de avond maakte ik aardappeltjes uit de airfryer met een biefstukje en verschillende soorten gegrilde paprika. In de avond moest ik werken en nam ik een blikje cola en een banaan.
dag5Vandaag begin ik wederom met Optimel Griekse stijl kers, dit omdat de verpakking al open was en dan probeer ik het toch maar op te maken voordat het straks niet meer goed is. Tussendoor eet ik drie Snack a Jacks kaas. ’s Middags lunch ik met twee kaiserbroodjes waarop ik carpaccio doe. In de avond wok ik wat Hollandse groente, bak ik een pangasius filet met wat dille en doe ik wat aardappeltjes in de airfryer. In de avond nam ik een blikje cola light en een cracker met slankie smeerkaas.
dag6De dag begon enorm hectisch, River werkte niet mee en moest naar het kinderdagverblijf waardoor ik vergat te ontbijten (hij ontbeet op het kdv vanwege het voorleesontbijt). Ik at een appel en toen ik thuis kwam wat kwark. ’s Middags nam ik de “restjes” brood met filet americain. Tussendoor nam ik 3 cracottes met smeerkaas. Ik kreeg telefoon van het dagverblijf dat River uit z’n hum was, niet zichzelf. Dus we besloten hem op te halen, toen hij thuis kwam kreeg ook ik het een beetje te pakken waardoor ik geen puf had om meer te koken. Ik ruilde de dagen om en bekeek mijn dagtotaal. Ik kon nog een Turkse pizza eten van de Jumbo met sla dus ik warmde dat op. Tegen heug en meug heb ik het op gegeten. ’s Avonds probeerde ik wat cola tegen de misselijkheid wat een klein beetje hielp en het zakje chips die ik gepland had hebben we met z’n drietjes opgegeten. Niet helemaal mijn dag dus.
dag7De laatste dag van de week begin ik met een smoothie van kwark, mango, ananas en aardbei. Ik heb eindelijk een goede waterfles die ik met water gevuld heb, let’s go! Tussendoor eet ik wat fruit. In de middag eet ik weer mini wraps, dit keer met gerookte kip en rauwkost. Als avondeten maak ik bami met een gebakken eitje en wat kroepoek. Als avond snack neem ik een klein zakje chips.

Dit was mijn eetdagboek van week 3, met deze week ben ik zoals jullie afgelopen vrijdag al konden lezen 1,7 kilo afgevallen. Super blij ben ik er weer mee, op naar de volgende week! Vinden jullie het leuk om eens in de zoveel tijd een eetdagboek te zien? Dan wil ik dat natuurlijk wel vaker maken, laat het even weten in de comments!

Vorige blog Volgende blog

Ook leuk om te lezen!

40 reacties

  • Reageer simpel, met een snufje liefde 3 februari 2016 om 06:08

    Het ziet er allemaal lekker uit deze 3de week. Het lijkt me wel elke keer een gedoe om al die punten te tellen enzo.
    simpel, met een snufje liefde onlangs geplaatst…VLOG: resultaat voorraadkast en computerkast / Weg met chaos challenge!My Profile

  • Reageer Josan 3 februari 2016 om 06:09

    Ik vind je eetdagboek hartstikke leuk om te zien. Het geeft inspiratie om zelf ook gezond en gevarieerd te eten. Vooral de ontbijtjes en de lunches vind ik leuk. Blijkbaar is er zoveel meer dan een boterham met chocolade hagelslag of kaas 🙂
    Josan onlangs geplaatst…UNBOXING Van New Born Set naar Stokke Tripp Trapp Baby SetMy Profile

  • Reageer Kelly Caresse 3 februari 2016 om 06:11

    Wat lekker veel variatie! Daardoor is het ook beter vol te houden denk ik. De kleinere porties lijken me wel even wennen maar uiteindelijk ook goed te doen. Oh dat broodje filet <3
    Kelly Caresse onlangs geplaatst…37 weken zwanger update + BabybumpMy Profile

  • Reageer Dita 3 februari 2016 om 06:23

    Super leuk om te zien! Ziet er ook lekker uit allemaal, ik krijg er echt inspiratie door.
    Dita onlangs geplaatst…Instagram TAG 2015 EditionMy Profile

  • Reageer Dorien 3 februari 2016 om 06:45

    Wat ga je goed. En heel eerlijk? Alles wat je eet ziet er ook nog eens super lekker uit en heel gevarieerd! Ben benieuwd wat er in je smoothie bowl zit, dit ziet er uit als iets waar ik ook graag mee wil ontbijten!
    Dorien onlangs geplaatst…WAAROM IK MET EEN KETTLEBELL TRAIN + RESULTATENMy Profile

  • Reageer Charlotte 3 februari 2016 om 07:22

    Je eet echt nog steeds zo’n lekkere dingen! Super fijn dat het zo goed gaat!
    Charlotte onlangs geplaatst…Win! Een gepersonaliseerde naampuzzel van CRE8My Profile

  • Reageer Channa 3 februari 2016 om 07:24

    Wat goed dat je zoveel bent afgevallen en het ziet er ook nog eens gevarieerd en lekker uit! 🙂
    Channa onlangs geplaatst…Week in foto’s #2 – Spelletjes & het zwembadMy Profile

  • Reageer Milou 3 februari 2016 om 07:31

    Lekker veel variatie, ziet er goed uit zeg! Wat een top resultaat had je 😀 ik krijg wel trek van die foto’s haha!
    Milou onlangs geplaatst…Happy Planner: budget plannenMy Profile

  • Reageer Elise Joanne 3 februari 2016 om 07:44

    Ik vind echt dat je súper gevarieerd eet, wat goed! Je kan ook elke dag crackers met kaas eten om niet over je punten te zitten (denk ik dan?) maar dat doe je niet en volgens mij is een gevarieerd verhaal in je dagelijkse maaltijden dé sleutel tot afvallen. Ik vind het een lekkere week en ondanks weer die porties (ha!) nog wel goed te doen? Heb jij momenten op af en toe klein trekaanvalletjes na zoals je beschreef, dat je echt ‘honger’ hebt?
    Elise Joanne onlangs geplaatst…New in! Bobbi Brown Shimmer Brick in Nectar ReviewMy Profile

  • Reageer Nicole 3 februari 2016 om 07:58

    Ik vind het heel leuk om te lezen! Zeker omdat ik ook aan WW doe momenteel, dus ter inspiratie!
    Nicole onlangs geplaatst…De 7 duurste wiegjes en ledikanten ter wereldMy Profile

  • Reageer Nesrin 3 februari 2016 om 08:07

    Ik ben benieuwd wat er allemaal in de smoothie bow gaat. Ik vind dit soort artikelen leuk.
    Nesrin onlangs geplaatst…Gezonde ontbijtkoek koolhydraatarm suikervrij en glutenvrijMy Profile

  • Reageer Michelle 3 februari 2016 om 08:09

    Ik vind je eetdagboeken superleuk om te lezen. Handig om zo inspiratie op te doen, én goed dat je laat zien dat je niet hoeft te crashen om wat kilo’s kwijt te raken!
    Michelle onlangs geplaatst…HAPPY BIRTHDAY LITTLE ONE!My Profile

  • Reageer Annet 3 februari 2016 om 08:12

    Je doet het erg goed!
    Mooi zo doorgaan.

    Je inspireert en daardoor motiveert ons. Graag zo doorgaan 🙂

  • Reageer Drie 3 februari 2016 om 08:26

    Ik vind dit zo leuk om te lezen! En echt zo knap dat je zoveel afvalt! Kunnen jullie misschien ook eens een lijstje delen met snacks/tussendoortjes die niet super slecht zijn? Dus lekkere dingen die niet veel punten zijn..
    Drie onlangs geplaatst…Leven met pcos – de baarmoederfotoMy Profile

    • Reageer Bibian 3 februari 2016 om 09:47

      Ja, komt eraan!

  • Reageer Leonie 3 februari 2016 om 08:51

    Zeker leuk om te zien en een inspiratie! Het ziet er allemaal zo lekker uit!
    Leonie onlangs geplaatst…Mamakraamt: Zwangerschapsupdate #5 – Week 13My Profile

  • Reageer Nicole 3 februari 2016 om 09:14

    Ben zo blij met jou he Bibian, door jou doe ik nieuwe ideeën op. En schop ik mezelf onder de kont om eindelijk eens een grote pan soep te maken. Altijd handig als lunch 😀
    Nicole onlangs geplaatst…Vergeet ‘Het Vergeten Kind’ nietMy Profile

  • Reageer Miranda 3 februari 2016 om 09:18

    Leuk om te zien. Het valt me best mee wat je allemaal mag eten als ik dit zo zie, maar vind het wel knap dat je zo goed volhoudt met het tellen e.d.
    Ben benieuwd naar de smoothiebowl, ziet er grappig uit!
    Miranda onlangs geplaatst…Mijn foto’s zijn lelijkMy Profile

  • Reageer Malou 3 februari 2016 om 09:29

    Ja ik vind het echt leuk om te zien, en knap hoe je het doet hoor!
    Malou onlangs geplaatst…Winnen: matchende pyjama’s voor jou en je dochterMy Profile

  • Reageer Annemijn 3 februari 2016 om 09:34

    Heel leuk om dit weet te zien! Ik krijg gelijk zin in wraps. Wat mij betreft mag je dit vaker delen!
    Annemijn onlangs geplaatst…Mijn eetdagboek – week 4 (Bodieboost-proof)My Profile

  • Reageer Joyce 3 februari 2016 om 10:02

    Mmm lekkere dingen heb je gehad! Fijn artikel met inspiratie. Heb weer wat dingen genoteerd. haha!
    Joyce onlangs geplaatst…Hoe hou je de vakantie leuk?My Profile

  • Reageer Rosanne 3 februari 2016 om 10:10

    Leuk om te lezen! En goed dat je zo gevarieerd eet. Je hebt mij weer wat ontbijt en lunch ideetjes gegeven 🙂
    Rosanne onlangs geplaatst…Zomaar iets liefs doen..My Profile

  • Reageer MARIJKE 3 februari 2016 om 10:13

    Heel leuk om te zien wat een ander allemaal eet. Ik zie dat je vaak wraps eet. Is dit bij weight watchers beter dan brood?
    MARIJKE onlangs geplaatst…Wrap met rode bietMy Profile

    • Reageer Bibian 3 februari 2016 om 13:20

      Nee in verhouding maakt het niet heel veel uit maar ik ben zo’n miepje die geen rauwkost ofzo op brood lust maar wel op wraps. Vandaar dat ik vaker naar wraps grijp!

  • Reageer Madelaine 3 februari 2016 om 13:37

    Wauw wat ziet alles er lekker uit zeg! Je inspireert me om ook lekkere gezonde dingen te maken, vooral die miniwraps.
    Madelaine onlangs geplaatst…Random Favourites #2My Profile

  • Reageer Stephanie 3 februari 2016 om 13:47

    Naar dit soort week menu’s was ik opzoek. Ik twijfel al heel lang over weight watchers meer omdat het me niet helemaal duidelijk was wat je nou op een dag eet. Nu ga ik er toch maar eens goed over na denken 🙂

  • Reageer Vanessa 3 februari 2016 om 13:51

    Ik vind het heel leuk om je eetdagboek te zien dus van mij mag je dat gerust vaker doen. Ik ben elke keer verbaasd over hoeveel lekkers je eigenlijk nog mag eten, zoals bv. dat zakje chips ’s avonds. Op die manier lijkt het me ook makkelijker vol te houden. Goed bezig Bibian!
    Vanessa onlangs geplaatst…TAG: Ik als bloggerMy Profile

  • Reageer Jessica 3 februari 2016 om 18:57

    Leuk om eens mee te kijken in je eetdagboek! en echt super goed dat je al bent afgevallen, zet hem op je kan het
    Jessica onlangs geplaatst…What’s in my bag?My Profile

  • Reageer Jodi - liefthuis 3 februari 2016 om 19:14

    Hier doe ik echt goede inspiratie uit op. Je kan lekker eten terwijl je zo goed oplet wat je eet. Lekker hoor
    Jodi – liefthuis onlangs geplaatst…Ik draag je bij me, voor altijd, letterlijk en figuurlijk…My Profile

  • Reageer Dorine 3 februari 2016 om 19:52

    Wowie! Ziet er echt super lekker uit allemaal! Lijkt mij ook goed vol te houden zo met die tussendoortjes / avondsnacks erbij! Fijn dat het zo goed gaat met afvallen!

  • Reageer laura tooren 3 februari 2016 om 19:56

    geeft Manon ook ooit zo’n eet dagboek? ben ik wel benieuwd naar.

    • Reageer Bibian 3 februari 2016 om 21:10

      Zodra Manon weer beter is en vol bezig is met Weight Watchers dan komt die er zeker.

  • Reageer Natascha 3 februari 2016 om 20:34

    Jaaaaa! Meer eetdagboeken 😊 Leuk!

  • Reageer Marieke 3 februari 2016 om 22:58

    Leuk om te lezen Bibian! Inderdaad erg fijn om een beetje inspiratie op te doen. Leuk ook om te zien dat je echt gewoon alles kan eten (en nog redelijk veel ook) en dan toch kan afvallen. Geeft echt motivatie!

  • Reageer Patricia 4 februari 2016 om 07:35

    Ziet er weer goed uit!
    Ik blijf het leuk vinden die eetdagboeken 🙂

  • Reageer Sylvis 5 februari 2016 om 13:55

    Heb je ook een recept van de tomatensoep?

    • Reageer Bibian 5 februari 2016 om 14:07

      Zal hem binnenkort met jullie delen!

  • Reageer lonneke van vloten 5 februari 2016 om 19:40

    lieve bibian
    wat leuk te lezen dat je goed bezig bent en je hebt er leuke en er ook lekker dingen bij staan
    ik heb nog 1 vraag waar komt de drinkfles vandaan
    xx lonneke

    • Reageer Bibian 5 februari 2016 om 21:32

      Die is van Tupperware!

  • Reageer Eetdagboek van Bibian: Weight Watchers Week #6 | Little Wonder World 24 februari 2016 om 06:00

    […] Vandaag deel ik weer met jullie een eetdagboek, dit keer van week 6. Ik hoop dat jullie er weer inspiratie uit kunnen halen. Ik heb deze week een beetje geprobeerd om wat andere dingen te eten dan ik normaal doe en waar ik normaal altijd naar grijp. Ik heb wel een beetje zo mijn “vaste” dingetjes maar gevarieerd eten is ook belangrijk! Kijk hier voor dagboeken die ik eerder deelde (klik & klik). […]

  • Laat een reactie achter

    CommentLuv badge