Food, Kids, Moeder zijn, WeightWatchers

WeightWatchers met het gezin

Toen wij twee jaar geleden begonnen met Weight Watchers heeft Lizanne in dit artikel iets verteld over hoe je dit dieet volgt wanneer je nog thuis woont en rekening hebt te houden met bijvoorbeeld je ouders die geen WW doen. Nu hebben wij allebei een gezinnetje met kinderen die mee eten, en het leek ons leuk een update te typen hoe wij dat nu doen: WeightWatcheren met het gezin. Is het mogelijk? Moet je veel aanpassen? Kan iedereen ‘gewoon’ mee eten of staan er 6 pannen op het fornuis? Wij vertellen het!

Schermafbeelding 2016-03-09 om 11.28.59Allereerst is Weight Watchers een soort levensstijl en dus eigenlijk niet echt een dieet. Natuurlijk val je af maar je eet veel bewuster en zo moet je nadat je gestabiliseerd bent ook gewoon blijven eten. Nu is het zo dat hoe meer kilo’s je kwijt wil, hoe langer je bezig bent, logisch. Sommige mensen zien er dan tegenop om te beginnen want zij hebben geen zin om twee potten te koken. Gelukkig hoeft dat met Weight Watchers niet. Eigenlijk eet je gewoon “normaal”. Geen shakes of repen, geen rare ingrediënten die je bij een toko moet halen maar gewoon eten van de (super)markt. Zo eten wij regelmatig stamppotten, krieltjes , pasta en rijst. Eigenlijk heel normale avondprakjes zonder poespas. En natuurlijk is het voor de kinderen ook veel gezonder want wij merken dat wij veel minder pakjes en zakjes gebruiken omdat daar nou eenmaal zoveel punten aan vast zitten dat je die liever links laat liggen.
tefal2Ook merken wij dat bijvoorbeeld River nieuwe dingen leert eten, zo eten wij regelmatig tussendoor een rijstwafel met smeerkaas of bijvoorbeeld en cracotte. In plaats van een biscuitje wilt River nu ook een rijstwafel met smeerkaas terwijl hij dat eerder nooit wilde of vroeg of überhaupt een hapje nam. Ook hier geldt natuurlijk: zien eten doet eten.

Soms als wij bijvoorbeeld iets eten wat niet geschikt is voor de kinderen dan maken wij wat anders of halen wat uit de vriezer of passen we het recept voor 1 bordje wat aan. Maar hee, dat heb je wanneer je niet lijnt ook. Toen ik niet aan de lijn was moest ik ook wel eens het recept aanpassen omdat het te pittig was of iets in die richting. Ook voor de partners is het gewoon prima. Mike doet mee met afvallen en bij hem gaat het ook ontzettend goed. De vriend van Manon doet niet echt mee met afvallen maar vindt het avondeten ook gewoon lekker en afwisselend. Voor de mannen in je gezin schep je gewoon wat meer op of je voegt iets toe als ze dat willen: extra garnalen op de pasta, een groter stuk vlees of wat aardappels meer op het bord.
Rivereten2
Kortom, het is geen excuus om niet te beginnen omdat je een gezin hebt en geen zin hebt in dubbele kooksessies. Je kan gewoon blijven eten wat je al deed met hier en daar een aanpassing! Wij vinden WeightWatchers heel goed te combineren met een gezin en als wij het kunnen, kun jij het ook!

Vorige blog Volgende blog

Ook leuk om te lezen!

10 reacties

  • Reageer Kelly Caresse 10 april 2016 om 07:41

    Dat klinkt ideaal om zo ook met je gezin gevarieerd en gezond te eten. Een leefstijl die een mooi voorbeeld geeft. Heel anders als wanneer je als moeder een modifast shake zit te drinken terwijl je je kids motiveert te eten
    Kelly Caresse onlangs geplaatst…Kelly goes fit: Sporten combineren met het gezinMy Profile

  • Reageer Nicole 10 april 2016 om 07:56

    Precies wat jullie zeggen! En daarom vind ik het ook zo fijn. En ja ik ontbijt anders en lunch anders en pak magerdere dingen. Maar we leven allemaal een stuk gezonder nu ik ww doe 😄
    Nicole onlangs geplaatst…Aankondiging: recepten weekMy Profile

  • Reageer Channa 10 april 2016 om 08:04

    Prima voor de rest van het gezin zo op deze manier. Inderdaad stuk beter dan wanneer je een crashdieet volgt!
    Channa onlangs geplaatst…Hoe bereid je een peuter voor op zijn vaccinatie?My Profile

  • Reageer Martina 10 april 2016 om 08:43

    Leuk dat river ook andere dingen leert eten 🙂
    Martina onlangs geplaatst…8 April 2016 – Outfit Modemusthaves en ZaraMy Profile

  • Reageer Tineke 10 april 2016 om 08:54

    Een tijdje geleden heb ik ook weight watchers gedaan, dit ga ik straks na de bevalling waarschijnlijk weer doen. Ik heb toen ook een aantal recepten leren kennen die wij anders niet zo snel hadden gemaakt. Ik denk dat het voor kinderen alleen maar goed is om veel verschillende gerechten te leren kennen!
    Liefs
    Tineke onlangs geplaatst…Een lange bobMy Profile

  • Reageer Leonie 10 april 2016 om 09:22

    Hoe vaker jullie er over schrijven, hoe interessanter ’t wordt!
    Ik ga zeker een kijkje nemen naar WW als mijn zwangerschapskilo’s blijven hangen!
    Leonie onlangs geplaatst…Mamashowt: Project Babykamer #2My Profile

  • Reageer Dita 10 april 2016 om 09:47

    Het lijkt me heel fijn om dit te doen met een gezin. Zo leer je kinderen ook gevarieerd en gezond eten.
    Dita onlangs geplaatst…Baby OOTD #2My Profile

  • Reageer Leef mezelf 10 april 2016 om 11:41

    Klinkt erg fijn. Wat leuk dat de kinderen ook meer verschillende dingen gaan eten.

  • Reageer Tamara 10 april 2016 om 12:39

    Ohhhh wat handig! Dit is nou juist 1 van de dingen waarom ik opzie tegen dieten. Dat je dan steeds andere dingen moet maken. Als dat niet nodig is, is dat natuurlijk ideaal!
    Tamara onlangs geplaatst…Fabulous winactie #7 win een Happylights!My Profile

  • Reageer Jessica 13 april 2016 om 10:28

    WW is een hele mooie gelegenheid om met het gezin te eten. Je hoeft niet speciaal iets anders te koken voor de rest van het gezin, want je moet zelf ook lekker/gezond eten. Dat wil je toch ook aan je kids meegeven. Fijne methode vind ik de WW.
    Jessica onlangs geplaatst…Dairy – Gran Canaria 2016My Profile

  • Laat een reactie achter

    CommentLuv badge