Food, Lifestyle, Persoonlijk, WeightWatchers

Weight Watchers update #23 Een nieuw begin!

Zoals jullie gemerkt hebben was het even stil rondom Weight Watchers en daar heb ik eigenlijk niet een heel goede reden voor. Oké, wel een klein beetje. Ik kreeg het even druk: ik kreeg een nieuwe baan, alles stond even op zijn kop, Novelle naar het ziekenhuis een paar keer, het tripje naar Londen. Ik kwam er niet in, en zat er ook niet in. Soms heb je dat, dat je gewoon even een break moet nemen. En dat heb ik onbewust en een beetje bewust ook gedaan. Maar nu ik gesetteld ben op mijn nieuwe werkplek, ik gewend ben om in de ochtend te rennen en te vliegen om de kinderen op tijd op het kdv te hebben, het eten gepland kan hebben voor een hele week is het een goede tijd om weer te starten.

IMG_0840Ik ben op de weegschaal gaan staan, en natuurlijk zat er wat aan. Dat kan ook niet anders als je drie dagen naar Londen bent geweest en zeker een paar weken “maar wat heb lopen lanterfanten”. Gelukkig kregen wij een mail van Weight Watchers of wij het nog wat langer wilden uittesten omdat vooral ik er nog niet helemaal ben. Manon is nog druk bezig met haar stabiliseren en ook daar moet je de tijd voor nemen. Wij zijn erg blij dat Weight Watchers ons die kans nog geeft om door te gaan dus dat gaan we bij deze gewoon doen. Afgelopen maandag ben ik weer begonnen, en dat betekent dat ik dus nu maar 3 dagen streng aan mijn dieet heb gehouden, ik besloot daarom ook niet op de weegschaal te gaan staan en volgende week mijn resultaat voor 1,5 week te bekijken.

Vanaf nu kunnen jullie dus weer elke week een update verwachten over mijn afval proces, dit is meteen een beetje een stok achter de deur voor mezelf. Ik wil nog ongeveer 10 kilo kwijt, en dat hoop ik binnen nu en een half jaar toch wel te gaan halen. Ik geef mij zelf geen exacte datum maar dat het er nog af moet is een feit.

Dan heb ik nog een vraag, nu ik drie dagen in de week werk ben ik die dagen meestal ook pas rond 18.00/19.00 thuis. De kinderen hebben dan al gegeten op het kinderdagverblijf maar wij moeten nog eten. Aangezien ik niet van opgewarmd eten houd uit de vriezer (sorry ik vind dat gewoon niet zo lekker) zoek ik gerechten die snel en gemakkelijk maar ook gezond zijn omdat ik ook de kinderen nog naar bed moet brengen. Wie weet hebben jullie nog ideeën of misschien zelfs recepten. Laat het mij weten onder in de comments!

Foto 17-06-16 20 23 13Duimen jullie voor mij dat ik de motivatie weer kan vinden en het weer kei goed ga doen. Oh en wees een beetje lief, want zeg nou zelf: lijnen is niet altijd gemakkelijk om het een lange tijd vol te houden :).

Vorige blog Volgende blog

Ook leuk om te lezen!

33 reacties

  • Reageer Nicole 1 juli 2016 om 08:25

    Wat ik vaak doe in zulke situatie is bijv wraps eten. Dat kan koud met gerookte kip of zalm. Of de airfryer aan en daarin aardappelen en vlees en dan apart nog groente.. Dan hoef je weinig bij te houden en gaat het vanzelf…
    Nicole onlangs geplaatst…Aloe Sunscreen: mijn favoriete zonnebrand voor het hele gezinMy Profile

  • Reageer Lianne 1 juli 2016 om 08:25

    Goed van je Bibian dat je weer begint, tof dat je de motivatie er weer voor hebt om weer te starten. Zelf vind ik een salade met kipfilet, tonijn of zalm altijd heerlijk. En als om te snacken worteltjes of snoeptomaatjes. Daarnaast vind ik het altijd dat ik in het weekend wat lekkers mag, omdat het weekend is en dan houd je het ook langer vol. Veel succes en ik ben benieuwd hoe het gaat. 🙂
    Lianne onlangs geplaatst…Wat een zoetekauw doet #1My Profile

  • Reageer Madelaine 1 juli 2016 om 08:30

    Ik ben, eigenlijk door jullie, gestart met WW vorige week en het bevalt goed. Soms is het wel even passen en meten qua avondeten maar ik denk dat naarmate je het langer doet je er een handigheid in krijgt. Succes met het combineren van ww en werken!
    Madelaine onlangs geplaatst…PLOG: Nürburgring 26/6My Profile

  • Reageer Mil0u21 1 juli 2016 om 08:40

    Pasta pesto: kip en ui bakken, pasta koken. Als dat klaar is alles bij elkaar doen. Zakje rucola sla er doorheen. 6 koffielepels (2 pers) groene pesto. Wat pijnboompitjes en klaar!

    Lasagne (kan je avond van te voren maken): 2x tonijn uit blik, champignons, uitje, courgette, tomatenblokjes bakken. Hierna fritzo tomatensaus erbij. En dan om en om met lasagne bladen. Beginnen en eindigen met saus en 8 koffielepels geraspte kaas.

    Couscous: water opzetten voor couscous, couscous maken, lamsworstjes bakken, 6 gedroogde abrikozen en 6 gedroogde dadels en een gesneden courgette bakken.

    Geitenkaas salade: couscous, veldsla, komkommer, magere spekblokjes gebakken, pijnboompitjes, geitenkaas rolletje of balletjes (bettine) en honing.

  • Reageer Bo 1 juli 2016 om 09:01

    Mijn favo snelle maaltijd is pasta pesto, kook de pasta en broccoli, bak de kip, voeg cherrytomaatjes toe en gooi alles bij elkaar. Hierna mik je er een potje pesto door. Voila!

  • Reageer Kelly Caresse 1 juli 2016 om 09:03

    Succes met de nieuwe start, gaat helemaal goed komen nu je weer een ritme hebt gevonden, als snelle maaltijd maak ik graag basmati rijst met gekruide kip (cajun kruiden) en roerbakgroente, beetje sambal erbij en het is zo klaar
    Kelly Caresse onlangs geplaatst…Primark Shoplog: ZomerkledingMy Profile

  • Reageer Sabien 1 juli 2016 om 09:04

    Succes weer met het vinden van je juiste (voedings) ritme! Ik kan goed begrijpen nu je ook weer 3 dagen in de week werkt, het echt weer even puzzelen is. Komt goed!!!

  • Reageer Nicole 1 juli 2016 om 09:08

    heel veel succes! Mijn tip: courgettesoep! (recept heb ik voor je)
    Nicole onlangs geplaatst…Ons Everyday-Life #4 – Rome en nog meer ToscaneMy Profile

  • Reageer willie-anne 1 juli 2016 om 09:16

    Heel knap van je hoe je elke keer de motivatie weer vind om toch weer door te gaan, ik wilde dat ik er iets van had😣

  • Reageer Annemijn 1 juli 2016 om 09:59

    Knap dat je er weer zo voor gaat Bibian. Tortizza (wrappizza) is simpel en kun je heel gezond beleggen. Daarnaast vind ik courettesoep ook heerlijk, kun je met z’n tweeën zelfs twee dagen van eten. Het recept staat op mijn blog!
    Annemijn onlangs geplaatst…Budgettip: Wegenkaarten voor je autovakantieMy Profile

  • Reageer Renske 1 juli 2016 om 10:05

    De website lekkerensimpel.com is een aanrader 🙂

  • Reageer Ellen 1 juli 2016 om 10:40

    Goed dat je weer begint! Ik heb niet helemaal vanaf het begin meegelezen. Dus misschien die je dit al.. maar ik ben net begonnen en ga ook naar de cursus toe. Voor mij wel handig, wat ‘verantwoording’ afleggen helpt bij mij. Recepten ben ik helaas nog niet helemaal bekend mee. Dus ik lees mee hier! 😃

  • Reageer Jantine 1 juli 2016 om 10:51

    Succes! Mijn ideale snelle maaltijd is: zilvervliesrijst koken in bouillon, en een mix van paprika, champignons en spekjes even snel met elkaar wokken. Binnen een kwartiertje klaar en altijd lekker 🙂

  • Reageer Vanessa 1 juli 2016 om 11:19

    Logisch dat het even wat minder ging met al die drukte om je heen. Ik wens je veel succes met je nieuwe start!
    Vanessa onlangs geplaatst…Relaxen thuisMy Profile

  • Reageer Leonie 1 juli 2016 om 11:23

    Goed dat je het nog door gaat zetten! Veel succes!
    Leonie onlangs geplaatst…Mamakraamt: Het geboorteplanMy Profile

  • Reageer Jo 1 juli 2016 om 11:55

    Ovenschotel ! Gehakt rullen met een schepje sambal er door, boontjes koken, aardappelpuree maken, laag gehakt, laag boontjes, laag aardappelpuree en dan geraspte kaas erover, 20 min op 180 graden

    • Reageer Bibian 3 juli 2016 om 08:52

      mmmmmm

  • Reageer Lisa 1 juli 2016 om 18:48

    Onze favoriete snelle hap is pitabroodjes, o.a. deze: http://pin.it/tw3rgEe. Eventueel salade erbij en binnen 15 minuten op tafel!

    • Reageer Bibian 3 juli 2016 om 08:52

      Ziet er goed uit!

  • Reageer Jessica 1 juli 2016 om 22:33

    Succes super goed van je dat je doorpakt! Courgetti soep is lekker en makkelijk… Ik ga nog even nadenken over andere makkelijke gerechten!
    Jessica onlangs geplaatst…12 weetjes about JessMy Profile

  • Reageer Nathalie 1 juli 2016 om 23:06

    Lauwwarme couscoussalade met een kipfiletje of kippenblokjes er bij.
    De couscous maak je speedygonzales style: Waterkoker aan, kom klaarzetten met daarin een verkruimeld kippenbouillonblokje. Kokend water erover (even snel roeren zodat de bouillon ongeveer opgelost is), couscous er bij, nog een keer roeren en dan afdekken (ik zet er gewoon een bord op) zodat het een beetje gaat stomen. Na zo’n 7à8 minuutjes zou het klaar moeten zijn: Het water is opgenomen, de boel even losroeren en couscous is klaar.
    Ik doe er dan zelf nog rauwe blokjes komkommer en kerstomaatjes (in 2 of 4 gesneden) doorheen als groenten. restjes zijn de dag erna ook lekker.
    De kipfilet bakken gaat ook super snel dus nauwelijks werk!

    Voor 2 personen: 1 koffiekopje couscous + 1,5 kopje water. als je die ratio aanhoudt zit je normaal wel goed 😉

    Verder prijs ook ik de airfryer aan. Wij houden van de aviko mini rosti’s, groentenfrietjes en simpele aardappelblokjes. Geen omkijken naar.

    Ik koop ook standaard komkommer, tomaatjes, zakje peen julliene. Dat gaat altijd wel ergens bij.

  • Reageer Mandy 2 juli 2016 om 02:16

    Wat goed dat je weer begint! Als je eenmaal bezig bent zit je vast weer in de flow en gaat het je vast weer goed af. Pasta pesto zie ik veel voorbij komen en is inderdaad snel klaar, je kunt zelf variëren met de groenten, ik doe er Kip, rucola, champignons, Cherrytomaatjes en ui door.
    Wat ook makkelijk en snel is, is woknoodels. Ook hierbij kun je naar eigen smaak variëren, wel/geen vlees en de soort groenten.
    Een pasta salade maak ik ook geregeld. Hopelijk heb je er wat aan!

  • Reageer Inge 2 juli 2016 om 07:49

    Wat goed Bibian! Heel veel succes! Wat ik graag doe is een ovenschotel klaarmaken, deze hoeft dan alleen nog in de oven savonds. Ook kan je pasta maken (voorgesneden groenten) of Nasi (ook heel lekker op te bakken volgende dag. Succes!

  • Reageer Jodi - Liefthuis 2 juli 2016 om 11:49

    Ooow go Bibian, je kunt het. Ik las de tip hier al ergens maar de air fryer is dan Evht een uitkomst lijkt me
    Jodi – Liefthuis onlangs geplaatst…Life of lief thuis Juni: Verjaardagen, kleine gangster en de zon….My Profile

    • Reageer Bibian 3 juli 2016 om 08:52

      Ja idd, de airfryer gebruiken wij al erg veel!

  • Reageer Loes 2 juli 2016 om 15:33

    Respect voor hoe je het allemaal doet Bibian. Het is niet niks als je zo druk bent en dan nog een nieuwe baan wat wennen is.
    Loes onlangs geplaatst…ZAG BijouxMy Profile

  • Reageer Minke 2 juli 2016 om 21:57

    Succes! Misschien kun je verse soep maken met een salade. Snel en makkelijk. Of de avond ervoor extra maken wat je kunt opwarmen en lekker vind? Of de avond ervoor al klaar zetten, lasgne bijvoorbeeld. Of de avond ervoor iets eten dat je de dag erna koud kunt eten? in de allerhande staan recepten die je op dag 1 op een bepaalde manier eet en dag 2 aanvult en dan een ander recept hebt (snap je het nog?) Misschien dat dat kan helpen.
    Minke onlangs geplaatst…Waarom ik ben gaan hardlopenMy Profile

    • Reageer Bibian 3 juli 2016 om 08:49

      Dankje voor je tips!

  • Reageer Inez 2 juli 2016 om 22:30

    Hier 2 favorietjes:

    Gevulde courgette
    Courgette doormidden snijden en uithollen, vullen met cherrytomaatjes, paprika, rode ui, knoflook, peper & zout en evt rundergehakt erbij door en een beetje geraspte kaas erover.
    20 minuten in de oven op 200 graden en dan lekker opeten met evt wat rijst erbij. Klinkt als veel werk maar je kan de avond ervoor alles al snijden en eventueel voorbereiden.

    Wat wij ook met veel plezier eten:
    Tagliatelle met zalm, spinazie, zongedroogde tomaatjes en pijnboompitten.
    Verse spinazie roerbakken met ui en knoflook, peper & zout en vervolgens zongedroogde tomaatjes toevoegen en een beetje light kookroom totdat je een sausje hebt. Daarna de gekookte tagliatelle toevoegen en geroosterde pijnboompitjes.
    Is binnen een kwartiertje klaar!

    • Reageer Bibian 3 juli 2016 om 08:49

      Klinkt goed, dankjewel!

  • Reageer Silvia 3 juli 2016 om 09:06

    Ik heb altijd zelfgemaakte pastasaus in de vriezer, super snel/gezond/lekker! Moet je wel eens de tijd voor nemen om te maken, maar duurt echt maar minuutje of 20: gehakt, ui, wortel, bleekselder (evt nog groenten die je over hebt: paprika, etc.), blikje tomatenblokjes en pakje tomatenpassata. Tot slot blokje bouillon en kruiden naar wens.
    Gehakt rul bakken, groenten erbij, tomaten blik en pakje erbij, laten sudderen tot het wat zacht en gaar is. Af kruiden, af laten koelen en in bakjes van 1-2 porties!
    De ochtend vooraf van de diepvries naar koelkast verplaatsen, avonds alleen wat pasta koken (10 min!) en saus in de magnetron of pannetje opwarmen.

  • Reageer Eline 3 juli 2016 om 09:28

    Joh dat zijn juist super goede redenen om even niet met afvallen bezig te wijn vind ik ! Je bent ook maar een mens…
    Ik weet niet of dit onder diepvries maaltijden valt maar ik heb altijd een zak broccoli roosjes mix in de vriezer liggen voor als ik geen tijd heb. Als ik thuis kom ontdooi ik een ovenschoteltje met die mix in de magnetron terwijl de over voorwarmt en daarna met een beetje geraspte kaas in de oven. Anders kan je ook ´s ochtends groente voorsnijden, dan ben je ´s avonds minder tijd kwijt voor koken.

  • Reageer Anneleen 8 juli 2016 om 09:49

    Ik duim voor je! Je gaat dat goed doen, Bibian! En ik heb veel bewondering voor jou, omdat je zo hard werkt en je moet het maar allemaal geregeld krijgen met een gezinnetje… Manon, succes met stabiliseren!

  • Laat een reactie achter

    CommentLuv badge