Food, Killerbodydieet

Afvallen met Bieb #2 – Neem gewoon wat extra

Allereerst de naam van deze serie, jullie zien het goed hij is veranderd. En dat ga ik jullie even uitleggen. Het dieet van Fajah wilde ik volledig gaan volgen, maar aangezien ik de calorie name het te weinig vind besloot ik meer te gaan eten en dus kan ik het niet helemaal meer het killerbody dieet noemen. We gaan dus verder met afvallen met Bieb!

De week gaat steeds sneller! Kon ik vorige keer niet wachten tot het weer weegdag zou zijn, ging deze week als een speer voorbij. Tijd om de balans op te maken.

Wat weinig
Er was de laatste dagen veel ophef over het dieet in de media. Uithongeren, anorexia, eetproblemen alles kwam voorbij. En heel eerlijk, als ik de calorieën bekijk vind ik het ook wat weinig maar elk lichaam is anders en dus heeft elk lichaam ook een ander aantal calorieën nodig om af te vallen. Op de website van Fajah kan je dan ook uitrekenen hoeveel calorieën jij nodig hebt om af te vallen. Bij mij ligt dat aantal een stuk hoger dan er in het boek wordt vermeld in de weekmenu’s, dus besloot ik het roer iets om te gooien. Ik volg netjes het weekmenu maar ik eet her en der gewoon wat extra’s. Een extra tussendoortje, een extra schep rijst, een hele avocado in plaat van een halve etc. De kilo’s zullen er dan misschien niet af vliegen maar wel afblijven en dat vind ik toch echt wel belangrijker. Een beetje van Fajah en een beetje van Bieb.

Feestjes
Dan had ik afgelopen week ook nog twee verjaardagen, de eerste struggles tijdens een dieet. Je hebt dagen dat je mag cheaten maar ik vond het zonde. Zonde om in je tweede week te gaan cheaten. In februari ga ik een weekendje weg met het gezin en het gezin van Manon en ben ik jarig. Ik koos er dus voor om mij nu aan het dieet te houden omdat er in februari al wat gecheat gaat worden. Het ene feestje was met een heerlijk Chinees buffet. Sterk dat ik was zorgde ik voor de kinderen en at ik mijn eigen gemaakte eten wat ik die ochtend maakte, na het feestje op. Aangezien ik druk was met de kinderen kostte mij dit niet heel veel moeite. Na het feestje bleven de kinderen slapen bij opa en oma en vertrokken wij… als verrassing naar een hotel. En zo werd er weer een moeilijkheidje naar voren geschoven. Maar ik koos bewust om voor een hotelontbijtje de “gezondste” keus te maken en dat ging mij redelijk af.

img_4286Daarna haalden wij de kinderen op en gingen we naar verjaardag nummer twee. Aangezien er nog geluncht moest worden, vroeg ik de jarige (mijn broertje) om sla voor mij mee te nemen en zo lunchte ik met een bak sla in plaats van een stuk taart (oke, 1 klein hapje dan). En toen was het alweer tijd om naar huis te gaan, gelukkig heb ik de verjaardagen overleefd!

Resultaat
Maandag was het weer zo ver, tijd om de weegschaal op te staan. Ik voelde aan mijn lichaam dat er zeker wat af moest zijn en dat was ook zo. Maar liefst 2,7. Enorm veel als je het mij vraagt en dat terwijl ik best veel extra dingen gegeten heb. Ik geef de “schuld” ook een beetje aan de feestdagen. Ik was best wat aangekomen in december en die kilo’s zijn er nu wel gelijk af dus dat scheelt. Het zullen vast de “losse” kilo’s zijn. Ik ga deze week maar nog wat meer eten zodat het wat minder hard gaat. Het fijne is wel dat ik nu veel bewustere keuzes maak, bezig ben met wat er in mijn lijf komt. Een goed begin om gezond te worden en te blijven.

Een groot deel aan dit dieet heb ik te danken aan “preppen”. Een verschrikkelijk woord, maar het werkt wel. Elke avond zet ik alles klaar wat ik de volgende dag nodig heb zodat ik geen smoesjes kan gebruiken zoals “ja, maar ik had echt geen tijd hoor”, nee gewoon de koelkast open en klaar!

Weekoverzicht:
Week 1: -2,4
Week 2: -2,7

Totaal: 5,1

Variëren
Volgende week begin ik met veel variëren. Ik eet veel hetzelfde maar achterin het boek staat een variatielijst en daar heb ik gretig gebruik van gemaakt. Wat extra kruiden hier en daar en het weekmenu wordt volledig omgegooid. Tijd om nieuwe recepten te bedenken en te genieten van een andere smaak. Mochten jullie nog gezonde recepten hebben zonder pakjes en zakjes hoor ik het graag!

Vorige blog Volgende blog

Ook leuk om te lezen!

16 reacties

  • Reageer Nicole 18 januari 2017 om 06:37

    Heel verstandig dat je meer bent gaan eten. Vond de hoeveelheid die in het boek stond ook niet verantwoord. En alsnog zoveel afgevallen!!!
    Nicole onlangs geplaatst…Low budget tip! Babykleding en babyspullen van de LidlMy Profile

  • Reageer Loes Johanna 18 januari 2017 om 07:07

    Wat goed dat je kijkt naar hoeveel je mag eten, en zo een combinatie maakt! En alweer zo veel afgevallen, super!
    Loes Johanna onlangs geplaatst…Het leed dat het derde trimester heetMy Profile

  • Reageer Nicole 18 januari 2017 om 08:01

    Heel slim om te kijken naar wat jij nodig hebt en op die manier extra dingen te pakken. Zolang t gezonde dingen zijn ook echt niet erg. Dat preppen daar heb ik moeite mee.. maar wie weet als ik er ooit aan begin…
    Nicole onlangs geplaatst…Action shop tips!My Profile

  • Reageer Annemijn 18 januari 2017 om 08:26

    Wauw wat een motivatie Bibian! Ik vind het echt knap. En schuif die kilo’s niet op ‘die zullen wel van de feestdagen komen en er daarom afvliegen’ nee, jij bent gewoon super goed bezig en hebt ze er nu wel mooi op eigen kracht af! Topper!
    Annemijn onlangs geplaatst…Life by Annemijn goes vegan… eerste drie dagen + eetdagboekMy Profile

  • Reageer Lifesabout 18 januari 2017 om 09:23

    Knap hoor! Lekker zo doorgaan.
    Lifesabout onlangs geplaatst…Mijn aanpak: negeren, straffen en belonen.My Profile

  • Reageer Joyce 18 januari 2017 om 09:30

    goed dat je kijkt naar wat je nodig hebt ipv precies het boek op te volgen. Ik heb het eten zoals Fajah doet ook geprobeerd, maar voor mij is het niet haalbaar. Ik voelde me na drie dagen nog steeds ruk en dat is mij het afvallen niet waard.
    Joyce onlangs geplaatst…Favorieten van SofieMy Profile

  • Reageer Sara 18 januari 2017 om 10:13

    Wat een ontzettend leuke rubriek. Ik lees het altijd met veel plezier en het werkt ook nog eens motiverend.
    Succes!

  • Reageer Malou 18 januari 2017 om 12:10

    Verstandig dat je wat meer bent gaan eten, en wat gaat het snel zeg! Goede motivatie ook trouwens haha 🙂
    Malou onlangs geplaatst…Opscheppen over je kind?My Profile

  • Reageer Ryanne 18 januari 2017 om 12:36

    Bibian wat knap dat je nu je eigen behoeftes volgt! Ik volgde de Slimming body guide. Heel erg veel succes mee vorig jaar maar doordat ik in 1x weer normaal ging eten kwam ik weer wat aan. Nu volg ik m’n eigen ‘dieet’ en ik merk dat ik hierdoor echt m’n eigen lifestyle aan het ontwikkelen ben ipv iemand anders volgen. En ik val nog steeds af!! 🙂

    Succes! Je mag trots zijn!

  • Reageer Leonie 18 januari 2017 om 16:19

    Wow! Jij gaat hard. Goed bezig dame. Ik val niet zo snel af als jij met WW, maar ik ben alsnog tevreden. Nog zo’n 3kg te gaan.
    Leonie onlangs geplaatst…Mamaupdate #21 – Rollen, mopperen en minder werken!My Profile

  • Reageer Marije 20 januari 2017 om 07:36

    Wow, wat een wilskracht! Verjaardagen en een Chinees buffet doorstaan, ik heb respect! Goed ook dat je wat meer eet af en toe.

  • Reageer simpel, met een snufje liefde 20 januari 2017 om 07:46

    Heel goed dat je kijkt naar je eigen lichaam en gevoel. Ik heb me niet verdiept in het dieet dus kan er niet over oordelen.
    simpel, met een snufje liefde onlangs geplaatst…En zo begon het nieuwe jaar onverwacht met nog meer slecht nieuws…..My Profile

  • Reageer Martina 20 januari 2017 om 08:38

    Wauw heel knap van je !
    Martina onlangs geplaatst…19 Januari 2017 – Begin vandaagMy Profile

  • Reageer Anneleen 20 januari 2017 om 21:29

    Wat goed dat je er wat je eigen versie van hebt gemaakt! Goed bezig, Bibian!!
    Anneleen onlangs geplaatst…Terug in de tijdMy Profile

  • Reageer Femke 20 januari 2017 om 22:43

    Goed bezig zeg!! Tip: kijk op de website lifesabout.nl zei heeft bijna alle pakjes en zakjes recepten omgetoverd tot een zonder pakjes en zakjes! En ze smaken heerlijk!! Ga zo door!

  • Reageer Jacoline 21 januari 2017 om 21:54

    Mijn tip is als je het mij vraagt vegetarisch eten! Vlees is veeel calorie en relatief gezien vult groente beter dan vlees/vet. Let wel op dat je genoeg van alle vitaminen en mineralen binnenkrijgt. Maar vegetarische curry’s of pasta’s (op basis van tomatenblokjes uit blik en kruiden van bijvoorbeeld Jonny de Boer) zijn echte aanraders 🙂 Zelf wil ik ook wat kilo’s kwijt maar een echt dieet zie ik niet zitten. Gevolg: ik blijf kwakkelen en de wilskracht die ik normaal heb, blijft achter. Zucht… Maarrr super goed bezig! Keep up the good work

  • Laat een reactie achter

    CommentLuv badge