Food, Killerbodydieet

Afvallen met Bieb #4 – Volhouden

Zoals jullie vorige week konden lezen baalde ik enorm. Hartstikke mijn best gedaan maar een enorm teleurstellend resultaat. Ik herpakte mezelf en ging gewoon door met waar ik gebleven was. Probeerde mij toch iets strikter aan het dieet van Fajah te houden om te kijken of het dan beter zou gaan.

Water
Ik begon weer met meer variëren, woog gewoon zoals altijd netjes mijn eten af en probeerde veel water te drinken. Water is enorm belangrijk maar heb daar soms nog best moeite mee. Ik vind het zo lastig soms, het is gewoon niet lekker. Probeer dus ook vaak thee te drinken zonder suiker om toch aan de hoeveelheid water te komen. Ook probeer ik mijn Dopper een aantal keer per dag te vullen, ik merk wanneer ik aan het werk ben het water drinken makkelijker gaat dan wanneer ik thuis ben. Thuis vergeet ik echt gewoon te drinken en wanneer het dan lunchtijd is bedenk ik mij dat het wel eens een goed moment is om voor het eerst wat te drinken, zo slecht.

Op visite
Afgelopen weekend gingen we bij vrienden langs, super gezellig en we besloten dan ook met z’n allen buiten de deur te lunchen. Een enorm lekkere kaart, broodjes pittige kip,  club sandwiches, bolletjes kroket noem maar op. Ik besloot, sterk dat ik ben te kiezen voor een salade met de dressing apart geserveerd. Zo kon ik heel netjes zelf een klein beetje dressing over de salade doen en lag de sla niet te zwemmen. Een goede keus al zeg ik het zelf. In de avond haalden we wat sushi. Gewoon voor de lekker. Normaal kan ik mezelf helemaal laten gaan maar ik besloot netjes een paar stukjes te nemen en het daar bij te laten. Hop gered!
Zondagavond aten we broodje hamburger, omdat ik de dag ervoor al sushi gehad had besloot ik verse pompoensoep te maken en dit als avondeten te eten, even terug in het gareel.
img_5314
Resultaat
Vol goede moed sprong ik de weegschaal op, nu moet het toch goed komen. Niet meer ongesteld, geen gekke fratsen en goede keuzes gemaakt. Maar helaas was de weegschaal enorm teleurstellend. Zo hard mijn best gedaan, zulke juiste keuzes gemaakt, geen snoep, chips, chocolade of koek gehad. Gewoon niks en maar 0,3 eraf. Pfoe, wat een teleurstellende bedoeling. Ik struinde het internet af naar een ander dieet, een andere levensstijl maar ik kon mij niet bedenken wat nou niet goed gegaan was afgelopen week. Het was zo netjes, zo bescheiden. Oké, er is natuurlijk 0,3 kg af, maar iedereen die afvalt wil toch zeker 0,5 kg kwijt per week en al helemaal wanneer je zo keihard je best doet. Kop op, en door.

Verleidingen weerstaan
Ik ben alweer twee dagen goed bezig, houd mij netjes aan mijn gezonde levensstijl en hoop gewoon dat ik toch gemiddeld 0,5 kg af ga vallen per week… Aanstaand weekend staat weer vol moeilijke momenten, vol verleidingen. Ik ga proberen hele gezonde keuzes te maken en dan ook gewoon genieten. Want ook dat hoort bij een levensstijl, genieten maar met mate. Ik hoop dat de schade beperkt gaat zijn en na alle verleidingen gaan we gewoon weer door.

Weekoverzicht:
Week 1: -2,4
Week 2: -2,7
Week 3: +1,1
Week 4: -0,3

Totaal: – 4,3

Vorige blog Volgende blog

Ook leuk om te lezen!

17 reacties

  • Reageer Vivian 1 februari 2017 om 06:26

    Kan me voorstellen dat het frustrerend is. Ik ben zelf groot fan van sonja bakker. Daarmee vliegt het eraf en ze laat je niet verhongeren 😉

  • Reageer Wilmaaa 1 februari 2017 om 06:29

    Lijkt me ook erg frustrerend! Hier niet echt veel ervaring met diëten. Ik hoop dat het a.s. Week beter mag uitpakken voor je.
    Wilmaaa onlangs geplaatst…Leuke webshops voor betaalbare kinderkledingMy Profile

  • Reageer Natasja Keizer Wesseling 1 februari 2017 om 06:29

    Je moet niet vergeten ik weet ook niet of je ernaast sport, maar mocht je dat wel doen spiermassa weegt zwaarder dan vetmassa en dus kan dat een logische verklaring zijn.!

  • Reageer simpel, met een snufje liefde 1 februari 2017 om 06:30

    Balen dat het nu niet zo snel gaat. Wel goed dat je gewoon doorgaat!
    simpel, met een snufje liefde onlangs geplaatst…Het was een week, die je liever niet te vaak hebt.My Profile

  • Reageer Nicole 1 februari 2017 om 06:37

    Ik snap je teleurstelling helemaal! Maar.. Je bent meer dan 4 kilo in 4 weken kwijt dus gemiddeld zit je helemaal goed. Die eerste weken was t misschien vooral vocht maar nu niet meer. Vind het wel super hoe je doorgaat hoor want ik ken wel dat gevoel en dat je dan eigenlijk zin hebt om te stoppen want t helpt toch niet lijkt t dan. Kop op meis!
    Nicole onlangs geplaatst…Je weet dat je in het tweede trimester zit als..My Profile

  • Reageer Loes Johanna 1 februari 2017 om 06:40

    Ik snap dat je baalt en teleurgesteld bent! Als je zo je best doet, wil je gewoon resultaat zien. Maar toch, je bent in ieder geval afgevallen, en in de 4 weken tijd ook al dik 4 kilo!! Daar mag je trots op zijn en hopelijk is het een de stok achter de deur om net zo goed door te gaan. 😊
    Loes Johanna onlangs geplaatst…Heb ik me wel genoeg voorbereid?My Profile

  • Reageer Kelly Caresse 1 februari 2017 om 06:42

    Ik snap goed dat je baalt, je doet zo je best. Ik zou ook geen verklaring of tips hebben. Maar je bent al wel netjes wat kilo’s kwijt. Hopelijk volgende week weer een knaller van een resultaat😘
    Kelly Caresse onlangs geplaatst…Vlog #28: Emotionele mama: Lana ingeschreven bij de basisschoolMy Profile

  • Reageer Channa 1 februari 2017 om 07:02

    Oh dat lijkt mij ook heel frustrerend, helemaal als je zo je best doet. En het water drinken is heel herkenbaar, dat vind ik ook lastig!
    Channa onlangs geplaatst…Een kinderkamer stylen is zo makkelijk nog niet!My Profile

  • Reageer marjonS 1 februari 2017 om 07:09

    Als je zo goed je best doet is -0,3kg misschien een teleurstelling. Maar belangrijkste er is in ieder geval niks bijgekomen.
    Het water drinken lukt mij ook niet. Ik neem het me steeds voor, maar helaas :S
    marjonS onlangs geplaatst…Wist je dat… #januari2017My Profile

  • Reageer Inez 1 februari 2017 om 07:13

    Waarom werkte Weight Watchers niet meer?
    Ik heb met dit dieet van Fajah echt het idee dat iemand te weinig eet. Nu ik zie wat ik bij Weight Watchers allemaal moet eten om aan mijn punten te komen en dan ondertussen ook nog afvallen is voor mij duidelijk genoeg. Ik at gewoon altijd te weinig!

  • Reageer Shanty 1 februari 2017 om 07:17

    Ik vind het enorm knap hoe je doorzet!! Ik heb zelf ook altijd problemen met mijn overgewicht en had dus allang opgegeven hahahah. Maar die 0,3 is misschien niet veel maar wel vaak blijvend er af! Ik weet niet of je sport maar misschien zijn eiwitshakes wat voor je? Is voor erbij & kan ook voor ipv. Ik heb het zelf met mijn diëtiste gedaan om mijn lichaam te triggeren weer aan de gang te gaan 3 weken en daarna een koolhydratenarmdieet en ben nog steeds die kilo’s kwijt. De shakes bij body & fit op de site besteld en gewoon met tussendoor eten. (*wel aangepast maar zeker voldoende als ik dit zo lees waar je überhaupt al op kan leven 😊) Knap hoor!! Ga zo door!! Veel succes!! 💪

  • Reageer Monique 1 februari 2017 om 07:28

    Ohh dat is ontzettend balen, vooral als je zo je best doet. Ik ben na heel veel succes verhalen van collega’s en vrienden nu al weer een aantal weken aan de slag met ‘gymking’. Het gaat echt als een trein en geeft me echt een goed inzicht in wat wel en wat niet. Heeeeeel veel succes!

  • Reageer Nicole 1 februari 2017 om 09:26

    Je bent al vier kilo kwijt! Gaat hartstikke goed!!! Pas op dat het geen obsessie wordt!
    Nicole onlangs geplaatst…Review & Winactie: 100% natuurlijke theekruiden combinaties van Tastea!My Profile

  • Reageer melissa093 1 februari 2017 om 10:36

    Balen zeg en je hebt nog wel zo je best gedaan! Als ik t goed hebt onthouden, sport je niet naast je dieet toch? Sorry als ik t fout heb, maar bij mij werkt traplopen heel goed. Daar verbrand je veel calorieën mee omdat het best intensief is. En dan 2x 10min per dag of 1x een kwartiertje. Of langer natuurlijk maar dan kost het misschien te veel tijd voor je. Als je tenminste tijd kunt vinden in je drukke schema met je banen en kids. Succes met je dieet! Probeer vol te houden en probeer anders een ander dieet? 😬😘

  • Reageer Anne 1 februari 2017 om 15:16

    Lieve Bieb, ik kan me voorstellen dat je het jammer vindt.. je bent zo goed bezig!! Maar weet wel dat je de eerste twee weken belachelijk veel bent kwijtgeraakt en dat dit zich nooit zo voortzet. Probeer iets niet te zien als een dieet, zo noem je het, dat maakt je ongeduldig. Bedenk dat je door zo door te gaan uiteindelijk echt progressie ziet!! Zet m op meid en wees geduldig, dan houd je het het langst (lees rest van je leven vol) ! Liefs

  • Reageer Malou 1 februari 2017 om 16:25

    Heel begrijpelijk en herkenbaar, die teleurstelling.. Dan is volhouden best lastig. Maar je bent de eerste 2 weken natuurlijk wel heel veel afgevallen, dus dan is het niet zo gek dat het nu even niet zo hard gaat.
    Malou onlangs geplaatst…Wasbaar luieren, mijn eerste ervaringMy Profile

  • Reageer Anneleen 3 februari 2017 om 14:53

    Oh Bibian… Niet leuk dat het niet zo vlot loopt! Houd nog vol hé, komt vast goed! 🙂
    Anneleen onlangs geplaatst…Terug in de tijdMy Profile

  • Laat een reactie achter

    CommentLuv badge